صعود به پریشان

۱۱ نفر از اعضای هیئت و گروه قاجر روز جمعه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۱ طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم به قله ۳۱۵۰ متری پریشان در جنوب قروه صعود نمودند

گزارش برنامه را در ادامه مطلبب بخوانید….

گزارش صعود به پریشان
طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم سال ۹۱ این هفته برنامه سنگنوردی بر روی دیواره پریشان بود که به خاطر شرایط آب و هوا و عدم شرکت نفرات فنی کار جهت صعود و پشتیبانی، برنامه به صعود قله از مسیر نرمال تغییر یافت.
روز پنج شنبه در قالب دو تیم قروه را به مقصد پریشان ترک کردیم.
تیم اول از مسیر روستای پیرسلیمان از طریق تراورس یال “بدر-دروازه” و تیم دوم از مسیر روستای نعمت آباد  به سمت پناهگاه حرکت کردند.
  ساعت ۱۶ به آخرین روستا(نعمت اباد ) رسیده و در صف منظم بسوی پناهگاه حرکت کردیم هوای سرد توام با بادی شدید سبب کند شدن گامها بود. این اولین تجربه زمستانی صعود نوجوانان هیئت و گروه قاجر به ارتفاعات پریشان بود.
     قلل قسمت شرقی منطقه پریشان به زیر مه سیاهی رفته بود چشم انداز قلل منطقه پریشان بیش از پیش زیبا شده بود. یوسف سیاه با آن دیواره دلفریبش مثل همیشه دلربایی می کرد و آن طرفتر “خرسه ریه” با دهلیزهای باریکش چشمها را خیره کرده، “شوانه که چه ل” نیز کما فی سابق سر به گردون می ساید و گردن کشی می کرد.
 هوا تاریک شده بود که به پناهگاه رسیدیم.
چشمه نزدیک پناهگاه زیر برف زیر یکی دو متر برف مانده بود در نتیجه  به آبشخور زیر پناهگاه رفتیم  و با شکستن یخهای سطحی قمقمه و فلاکسها را پر کردیم. پس از صرف شام و برنامه ریزی فردا، همه خوابیدیم.
ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شده و بعد از خوردن صبحانه راهی قله شدیم.
باد امروز شدیدتر از دیروز است اما هوا آفتابی است. مسیر نیاز به برفکوبی چندانی ندارد چون برفها به خاطر باد و سرمای اول صبح سفتت بود اما زمانی که بر روی یال منتهی به گردنه قرار گرفتیم ، برفکوبی شروع شد.
 پس ازچهل دقیقه در کنار سنگی استراحت کردیم و دو نفر از نوجوانان به علت احساس سرما شدید همراه سرپرست برنامه به پناهگاه برگشتند و ۶ نفر از اعضا راهی قله شدند و پس از صعود آن به پناهگاه برگشته و ساعت ۱۲:۳۰ ناهار خورده و به سمت قروه حرکت کردیم.
این برنامه اولین برنامه ای بود که تقریبا اکثر نوجوانان گروه قاجر با هم در یک برنامه زمستانی حضور داشتند و جای بسی خوشحالی بود که این نوجوانان پرشور و پر انرژی یک قدم فراتر نهاده و میدان فعالیت خود را وسعتی بیشتری بخشیدند.
گزارش از محمد ظاهری

تاریخ اجرای برنامه: ۲۸ و ۲۹ دی ماه ۱۳۹۱
شرکت کنندگان آقا: شهرام نعمتی، کوروش دره وزمی، علی الیاسی، کامیل حسنی، علی حسن بیگی، محمد رضا ابراهیمی، محمد نعمتی، محمد سعید حنیفی، عباس مصلحی و محمد ظاهری(سرپرست )