پیکر کوه‌نورد مفقود شده در قله لاسه‌سر ماسوله پیدا شد
رشت – مسوول روابط عمومی هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گیلان گفت: با پشتیبانی نیروهای هلال احمر و آتش نشانی، پیکر کوه‌نورد مفقود شده در حادثه بهمن قله لاسه‌سر ماسوله پیدا شد.
 ˈرحمت سعیدیˈ عصر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنااظهار کرد: پیکر “مجتبی قناعت‌شعار” که در حادثه بهمن هشتم دی ماه در مسیر قله لاسه‌سر مفقود شده بود، ساعت ۱۲ و ۵۵ دقیقه امروز پیدا شد.
وی افزود: این کوه‌نورد ۲۷ ساله همراه با یک گروه ۱۱ نفره، جمعه هفته گذشته به منطقه کوه روبار در ارتفاعات ماسوله صعود کرده بودند که در ادامه مسیر، دچار حادثه بهمن شدند.
مسوول روابط عمومی هیئت کوه‌نوردی گیلان یادآور شد: در پی اعلام تعدادی از کوه‌نوردان به مرکز کنترل عملیات امداد و نجات مبنی بر وقوع این حادثه، گروه های امدادی به منطقه اعزام شدند و توانستند اعضای این گروه کوهنوردی را نجات دهند. سعیدی اضافه کرد: به دلیل وسعت و طوفانی بودن منطقه بهمن زده، در جستجوهای اولیه پیکر این کوهنورد پیدا نشد که با تلاش‌های گروه‌های امدادی، امروز موفق به یافتن پیکر این ورزشکار شدند.
وی درگذشت این کوه‌نورد گیلانی را به جامعه ورزشکاران و کوه‌نوردی استان گیلان تسلیت گفت.
قله لاسه‌سر یکی از قلل زیبا و پر ابهت منطقه ماسوله شهرستان فومن است که دو هزار و ۷۰۰ متر ارتفاع دارد. ماسوله در ۵۵ کیلومتری غرب رشت مرکز استان گیلان واقع است.
منبع: کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *