هم‌زمان با جشن‌واره‌ی زمستانی؛ موزه کوه‌نوردی استان همدان ایجاد می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از راه‌اندازی موزه کوه‌نوردی این استان در ایام برگزاری جشنواره زمستانی خبر داد.
“علیرضا ایزدی” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه سابقه کوه‌نوردی در استان، بسیار ارزشمند است و یکی از میراث‌های فرهنگی ما محسوب می‌شود، افزود: براساس توافقی که با تربیت بدنی و هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی داشتیم، به دنبال راه‌اندازی اولین موزه کوه‌نوردی استان در ایام جشنواره زمستانی در بهمن ماه هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان همدان کوه‌نوردان بزرگی داشته و آنها نیز توانسته‌اند نام همدان را در قلل مختلف برافرازند، جای این موضوع در استان خالی بود و با توافقات انجام شده یکی از مکان‌های تاریخی برای این موزه در نظر گرفته شده تا آثار و عکس‌های کوه‌نوردان گذشته تا به حال در آن جمع‌آوری شود.
وی اعلام کرد: هیئت کوه‌نوردی استان در ایام جشنواره، به قله الوند نیز صعودی خواهند داشت.
“ایزدی” با اشاره به اینکه هزینه برگزاری جشنواره ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، عنوان کرد: جشنواره زمستانی با کیفیت بالایی برگزار خواهد شد و نیازمند هزینه‌های بیشتری است، اما با توجه به افزایش اسپانسرها شاید هزینه برآورد شده از این نیز کمتر شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از قطعی شدن حضور ۲۰ سفیر در جشنواره خبر داد و گفت: این سفرا بیشتر از کشورهای آسیایی و اروپایی بوده و هدف ما این است تا سفرای ۵۰ کشور در ایام جشنواره در استان حضور پیدا کنند.
منبع: کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *