پایان تلاش مهدی عمیدی بر روی کی دو
به گزارش شرکت سرزمین خورشید: پیروی اخبار قبلی منتشر شده از سوی این وب سایت در خصوص مهدی عمیدی و همنوردش خانم Cleo Weidlich به اطلاع می رسانیم این دو کوه نورد در اولین تلاش خود در مورخ ۱۲/۵/۹۱ تا ارتفاع ۸۲۰۰ متری این قله پیشروی نمودند که متاسفانه به دلیل شرایط جوی نامساعد و بارش برف و بوران حاکم در منطقه ناچار به بازگشت شدند. آنها در دومین تلاش خود توانستند خود را تا کمپ ۲ این قله و به ارتفاع ۶۵۰۰ متر رسانند. و به مدت ۵ روز در انتظار هوای خوب به سر بردند که البته با توجه به شرایط برف و بوران شدید و هوای خراب باز هم مجبور به بازگشت به بیس کمپ شدند. 
و اینک طی آخرین تماس تلفنی امروز صبح ۳۱/۵/۹۱ از سوی مهدی عمیدی با خبر شدیم که او و همنوردش بعد از چندی استراحت و تجدید قوا در بیس کمپ و مشاوره و هم فکری با پزشک حاضر در بیس کمپ و تایید از نظر سلامت جسمانی، باری دیگر تصمیم گرفتند تا در مقابل سرسخت ترین قله جهان ایستادگی کنند و در نهایت مهدی و کلئو برای سومین بار جهت صعود به قله تلاش کردند. گفتنی است در این اقدام یک نفر کوه نورد پاکستانی نیز به همراه ایشان بوده است که او فقط توانسته خود را تا کمپ ۳ این قله برساند و به دلیل هوای بد ناچار به بازگشت گردید ولی مهدی و خانم کلئو تا ارتفاع ۷۷۰۰ متر (کمی بالاتر از کمپ ۴)  رسیدند و این بار نیز متاسفانه بارش برف شدید و بوران حاکم در منطقه سد راه آنها گردید و منجر به عقب نشینی و بازگشت آنها به پایین و پایان تلاش با توجه با پایان رسیدن فصل صعود گردید.
آنها هم اینک در کمپ ۲ این قله و در سلامت کامل به سر می برند. بدیهی است پس از فرود به بیس کمپ امید است تا ده روز آتی شاهد بازگشت این قهرمان ملی به میهن باشیم. 
تلاش سرسختانه، ایستادگی و مقاومت مهدی و همنوردش در طی سه مرحله با وجود تمامی سختی ها و بحران های حاکم در منطقه بر روی سر سخت ترین قله جهان و نیز تصمیم گیری عاقلانه و منطقی در این چنین شرایطی به حق ستودنی است. 
تلاش مهدی عمیدی بر  مسیر قله کی ۲ را به ایشان و جامعه کوهنوردی ایران تبریک می گوییم.
روابط عمومی گروه کوهنوردی قاجر قروه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *