پایان تلاش بر روی قله ۷۳۴۳ متری “مومهیل سار”
بنابر گزارش ارسالی از سوی هیئت تهران، بر اساس آخرین تماس (شنبه ۲۸ مرداد ماه ۹۱ ) با سرپرست تیم های مشترک امید هیمالیانوردی بانوان و آقایان استان های “البرز و تهران”؛ اعضای تیم های امید هیمالیانوردی، پس از سه شب مانی در کمپ ۲ پیشرفته در ارتفاع ۶۱۰۰ متری و در پی بارشهای شدید برف و ریزش های مکرر بهمن که موجب از بین رفتن بخشهائی از ثابت گذاری مسیر تا ارتفاع حدود ۶۵۰۰ متر گردید، در نهایت با تصمیم کادر سرپرستی اقدام به جمع آوری کمپ ها نموده و هم اکنون همگی در صحت و سلامت کامل در کمپ اصلی قله “مومهیل سار” به سر می برند.
فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی ضمن ارج نهادن به این تلاش تیمی و ارزنده، از خداوند متعال برای یکایک این عزیزان سلامتی و موفقیت در همه مراحل زندگی آرزو می نماید.
قله “مومهیل سار” به ارتفاع ۷۳۴۳ متر به عنوان ۶۴ امین قله مرتفع دنیا محسوب میشود و در Hisper Muztagh در منطقه قراقروم پاکستان واقع شده است. اولین صعود توسط تیم انگلستان در سال ۱۹۶۴ صورت گرفته و همچنین صعودهای دیگری توسط تیم های آمریکا، ایتالیا و ژاپن روی این قله انجام شده است. بیش از یک دهه است که هیچ صعودی بر روی این قله صورت نگرفته و امسال نیز تیم ایرانی، تنها تیم حاضر در بیس کمپ این قله بوده است.
منبع: پایگاه خبری فدراسیون کوهنوردی

 تلاش با ارزش تیم های مشترک امید هیمالیانوردی بانوان و آقایان استان های “البرز و تهران”؛ را به خانواده آنان و جامعه کوهنوردی ایران تبریک می گوییم.

روابط عمومی گروه کوهنوردی قاجر قروه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *