صعود به ارتفاعات دماوند از جبهه شمالی

مورخه ۲۷ مهرماه ۴ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شدهه شش ماهه دوم به ارتفاعات دماونداز جبهه شمال صعود نمودند.

گزارش برنامه دماوند
روز پنجشنبه مورخ ۲۶/۷/۹۷ ساعت ۴ صبح قروه را به سمت تهران ترک نمودیم و حدود ساعت یک به روستای ناندل رسیده و بعد از جمع و جور شدن و بستن کوله ها با هماهنگی که با آقای صالحی (از اهالی روستای ناندل و راهنمای دماوند) انجام گردید تا کنار سنگ بزرگ با نیسان رفته و از آنجا کوهپیمایی آغاز گردید که حدود ساعت ۱۴.۳۰ به جانپناه ۴۰۰۰ رسیدیم. ۳ تن از همنوردان صبح زود ساعت ۴.۳۰ جانپناه را ترک نموده و با توجه به برف تازه ای که باریده بوده و برف کوبی مسیر حدود ساعت ۱۰.۳۰در ۸۰ متری قله بودیم.
 که با توجه به شرایط نامناسب یکی از همنوردان تصمیم گرفتیم که مسیر بازگشت را در پیش گرفته و ساعت ۱۳.۳۰ به جانپناه ۴۰۰۰ برگشته و پس از جمع کردن کوله ها همگی به سمت سنگ بزرگ حرکت نموده و براساس هماهنگی انجام شده با آقای صالحی از آنجا با نیسان به روستای ناندل بازگشتیم و پس از یک ترافیک سنگین ساعت ۳ صبح به قروه بازگشتیم.
پی نوشت: صعود ما در آن شرایط تنها لذت صعود لحظه ای و چند عکس که در گوشه کامپیوتر بایگانی میشد را با خود به همراه داشت ولی اگر حتی یک درصد اتفاق دیگری در ادامه صعود رخ می داد به هیچ عنوان و هیچ قیمتی قابل جبران نبود. حفظ سلامت و جان انسانها بسیار با ارزش تر از رسیدن به تلخی یخ و سنگ و برف در قرازهر قله ای را دارد.
گزارش از پدرام نعمتی (سرپرست)

تاریخ اجرای برنامه: ۲۶ و ۲۷ مهرماه ۱۳۹۷
شرکت کنندگان آقا: محمد میرانی و شهرام نعمتی، پدرام نعمتی (سرپرست)