پیمایش خط الراس دندان اژدها
مورخه ۹ مهرماه سینا ابراهیمی عضو باشگاه قاجر بهمراه دو تن از کوهنوردان خطالراس اژدها در علم کوه را پیمایش نمودند.

روز دوشنبه به همراه سعید و سپیده  ساعت ۶صبح از تهران با وسیله نقلیه به سمت ونداربن حرکت کردیم  ساعت ۹به رودبارک رسیده و ساعت ۱۰به قرارگاه ونداربن رسیدیم و بعد از جمع کردن کوله ساعت ۱۱/۳۰به سمت سر چال حرکت کردیم به دلیل سبک بار بودن کوله ها سرعت نسبتا خوبی داشتیم و ساعت ۱۵/۲۰به پناهگاه سرچال رسیدیم هیچ‌ تیمی نه در سرچال و علم چال حضور داشتند نه در منطقه حصارچال بعد از استراحت و خوردن شام صبح ساعت ۵حرکت خودمون از سرچال شروع کردیم و بعد از ۱ساعت ریع به قله سر اسپید رسیدیم که شیب تند و مسیر شن اسکی داشت بعد قله سر اسپید روی خط الراس مسیرمون ادامه دادیم که بعد از قله سیاه قوک جنوبی و سیاه قوک شمالی یه فرود تقریبا۲۰متری انجام دادیم و به تیغه های دندان اژدها رسیدیم که طول اول ۶عدد میخ جاگذاری شده بود و صعود مصنوعی انجام دادم بعد میخ ها صناب پلاستیکی ثابت گذاری شده که بعد از عبور مسیر گربه رو دارای رول و حلقه میباشد بعد کارگاه مسیر دارای طناب ثابت تا کارگاه بعدی میباشد بعد کارگاه دوم بازهم یه فرود نیاز میباشد ادامه مسیر دست به سنگ‌کیباشد که برای احتیاط بیشتر ترجیحا به صچرت هم طنابی صعود شود و در ادامه کراکس بعدی مسیر که کلاهک تیفه میباشد یک میخ جا گذاری شده بعد ان نیاز به ابزار گذاری میباشد (ترجیحا کیل) و بعد ان کراکس دندان اژدها تقریبا به پایان میرسد ساعت حدودا ۱۴ ادامه مسیر تا قله تخت سلیمان به صورت دست به سنگ و تقریبا۴۰تا یک ساعت زمان میبرد ساعت تقریبا ۱۵/۳۰بعد صعود قله ی تخت سلیمان به سمت شانه کوه رفتیم و از مسیر علم چال به سمت پناهگاه سر چال برگشتیم ساعت۱۸/۳۰شب را داخل پناهگاه استراحت کردیم و صبح ۶/۳۰ساعت به سمت ونداربن حرکت کردیم و ساعت۸/۴۰برنامه در ونداربن به پایان رسید.