صعود به قله پریشان

مورخه ۱۰ مهرماه ۴ تن از اعضای هیئت و گروه قاجر به ارتفاعات و قله پریشان در جنوب قروه صعود نمودند.

صعود به قله پریشان مورخ ۱۰و۹/۷/۱۳۹۴
تصمیم داشتیم صبح روز پنج شنبه ۹ مهر ۹۴  خط الراس سالداشه تا پریشان را پیمایش کنیم که بنا به پیش بینی های هواشناسی در ساعات ۱۲:۳۰ تا ۴ بعد از ظهر بارندگی همراه با رعد برق وجود  داشت و ما مجبور به تغییر در برنامه خود شدیم.
بعد از تغییراتی که در برنامه ایجاد شد تعداد نفرات برنامه هم تغییر کرد و تصمیم به پیمایش خط الراس قله پریشان به بدر  و اگر شرایط تیم مساعد بود به سمت قله های قاجر و سامان ادامه دهیم.
ساعت ۱۷:۱۰ از ترمینال قروه با سواری کرایه ای به همراه سینا ابراهیمی و مجتبی احمدی به روستای میهم رفتیم.
کرایه تا میهم ده هزار تومان و برای مابقی مسیر تا مجید آباد ده هزار تومان دیگر که ما تصمیم گرفتیم از روستای میهم تا پناهگاه پریشان را پیاده برویم. پس از عبور از روستای ولی آباد به نعمت آباد رسیدیم و با گشت های شکاربانی مواجه شدیم ، انها از ما مشخصات و شماره موبایل خواستند و گفتند که  در صورت دیدن شکارچی به آنها اطلاع بدهیم. لازم به ذکر است منطقه پریشان به دلیل وجود بز کوهی، کبک ، خرگوش و غیره…جز مناطق حفاظت شده می باشد و شکار در این مکان ممنوع می باشد.
از آنها خداحافظی کرده و به سمت پناه گاه حرکت کردیم و راس ساعت ۱۹ به پناهگاه رسیدیم. کسی در پناهگاه نبود و شدت وزیدن باد زیاد بود. بعد از صرف شام ساعت ۲۳ خوابیدیم.
ساعت  23 محمد ظاهری که قبلا از آمدنش با خبر بودیم به پناهگاه رسید. وقتی بیرون را نگاه کردیم یکی از خانه های آن منطقه آتش گرفته بود و خوشبختانه خاموشش کرده بودند.
قرار بر این شد که ساعت ۵ صبح بیدار شویم اما به علت شدت باد کمی دیرتر بیدار شدیم. ساعت ۶ صبحانه را خوردیم و خوشبختانه از شدت باد کم شد و به سمت قله پریشان حرکت کردیم.
تیم چهار نفره با سرقدمی محمد ظاهری حرکت می کرد و پس ۳۰ دقیقه بالا رفتن از شیب تند یکی از همنوردان اوضاع خوبی ندارد  و پس از اصرار های مکرر توقف کردیم. کمی استراحت کرده و تصمیم گرفتیم من و مجتبی احمدی تا قله پریشان رفته و بعد به قروه برگردیم.
با مجتبی به سمت قله پریشان حرکت کردیم و ساعت ۸:۱۵ به قله پریشان رسیدیم، مجتبی اولین صعود را به قله پریشان تجربه کرد و همچنین اولین برنامه کوهنوردی ایشان بود.  شدت زیاد باد و سردی هوا باعث شد  به محض گرفتن چند عکس و نوشیدن مقداری آب به سمت پایین حرکت کردیم. ساعت ۹ کنار سینا و محمد ظاهری بودیم. کوله ها را برداشته و همگی به سمت قروه برگشتیم.
گزارش: ادیب خالدیان

تاریخ اجرای برنامه: ۹ و ۱۰ مهرماه ۱۳۹۴
شرکت کنندگان آقا: سینا ابراهیمی، مجتبی احمدی، محمد ظاهری و ادیب خالدیان(سرپرست)