تجلیل از «اسراء مفاخری» در پنجمین سال تاسیس انجمن غار نوردان و غارشناسان ایرانیان
پنجمین سال تاسیس انجمن غار نوردان و غارشناسان ایرانیان در حالی پنجشنبه و جمعه گذشته جشن گرفته شد که غارنوردان کشور شاهد حضور پررنگ سرمایه‌ها و پیشکسوتان غارنوردی همچون چنگیز شیخ لی، احمد معرفت، یوسف نجایی (کاشف غار علیصدر)، داوود محمدی فر (نویسنده ده‌ها جلد کتاب کوهنوردی و غارنوردی کشور)، محمد نوری ،‌حشمت حیدریان، محمد ابراهیمی و کیومرث بابازاده بود که برای نخستین بار گردهم هم آمدند. 
«جواد نظام دوست» رییس انجمن غار نوردان و غارشناسان ایرانیان با اعلام این خبر به خبرنگار گردشگری CHN گفت: «این عزیزان که به همت استاد چنگیز شیخ لی در ۶۸ سال پیش هیات غارشناسی ایران را همراهی می‌کردند به عنوان اعضای افتخاری انجمن غار نوردی و غارشناسی ایرانیان پذیرفته شدند و لوح عضویت افتخاری را دریافت کردند.»
او همچنین از حضور مدیران دو غار بزرگ توریستی ایران در این جمع خبر داد و گفت: «مدیران غار علیصدر و کتله خور در این جمع حاضر شدند و عضویت افتخاری همسو را از سوی انجمن دریافت کردند. آنها تا مادامی که در توسعه غارها، حفاظت از غار را مد نظر داشته باشند انجمن همه نوع همکاری و مشاوره را در اختیار انها قرار خواهند داد و آنها نیز قول دادند که توسعه پایدار را مد نظر قرار دهند.»
به گفته نظام دوست، در ادامه این مراسم کارگاه آشنایی با حفاظت از غارها نیز با حضور ۱۴۰ نفر از مسئولان و غارنوردان برگزار شد که رییس پژوهشکده زمین شناسی، اسماعیل کهرم، محمد درویش و هادی هم در این جمع حاضر بودند.
بنابر دستورجلسه، مجمع عمومی انجمن غارنوردان و غارشناسان ایرانیان در دومین روز این گردهمایی برگزار شد. در این میان با حضور ۷۹ نفر از ۱۲۰ عضور رسمی انجمن مجمع رسمیت یافت.
به گفته رییس انجمن غار نوردان و غارشناسان ایرانیان طبق رای گیری انجام شده «پیمان یاوری» بازرس دوره قبل با کسب بیشتر آرا که ۷۷ نفر بودند در سمت خود برای یکسال آینده ابقا شد.
نظام دوست همچنین از تقدیر انجم از تیم اعزامی به برنو که موفق شدند نمایندگی ایران را در اتحادیه غارشناسی جهانی اخذ کنند و تیم اعزامی به ترکیه که در اکسپدیشن جستجو و غارهای ترکیه شرکت کرده‌بودند خبر داد. در ادامه این مراسم از «اسرا مفاخری» به عنوان کوچکترین غارنورد و یکی از پرکارترین غارنوردان عضور انجمن نیز تجلیل شد.
منبع: انجمن غارنوردان و غارشناسان ایرانیان
http://www.bornanews.ir/Pages/News-198998.aspx
http://dornews.com/NewsDetails.aspx?News=2745211
خبرگزاری قطره
پی نوشت: اسراء مفاخری عضو گروه قاجر قروه کردستان و جوانترین غارنورد این استان می باشند موفقیت 
روزافزون برای ایشان آرزومندیم.
روابط عمومی گروه کوه نوردی قاجر قروه

اسراء مفاخری در غار قلایچی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *