شبی خاطره انگیز برای کوه نوردی ایران به نقل از کلاغها
 عصر سه شنبه ۱۰ تیر و طی استقبالی خوب و قابل توجه از سوی افکار عمومی جامعه‌ی کوه‌نوردی ، مراسم اولین جشنواره‌ی برنامه‌های برتر سال ۹۲ ، از سوی فدراسیون کوه‌نوردی برگزار گردید.
 
 _ برگزاری این جشنواره اجازه داد که  کوه‌نوردی ایران بعد از سال‌ها بتواند خود را از زیر  سایه‌ی سنگین تب هیمالیانوردی بیرون بکشد و بار دیگر به  فعالیت‌های قابل تحسین کوه‌نوردان ایرانی در برنامه‌های داخلی توجه جدی شود !
 
_ برگزاری این جشنواره  را بایستی حرکتی ارزشمند و تاثیرگذار در کوه‌نوردی ایران دانست و لذا تقدیر از جناب آقای سلیمانی مدیر عامل شرکت هفت گوهر ضرورتی انکارناپذیر است . به جهت حمایت و پشتیبانی از اجرای این مراسم و آن نگاه روشن و مسئولانه‌ای که ایشان به مسیر پیشرفت و آینده‌ی کوه‌نوردی این سرزمین دارد!  
 
_ آئین اولین جشنواره‌ی صعودهای برتر سال ، با دقت ، انضباط و کیفیتی خوب و قابل قبول اجرا شد . یکی از مهم‌ترین نکات به یاد ماندنی این مراسم ، نام بردن و احترام به  بزرگان و پیش‌کسوتان و جان باخته‌گان ورزش کوه در ایران بود . دعوت از فرخ رحمدل و تقدیر از او ، تشویق‌های پرشور شرکت کننده‌گان در مراسم را به دنبال داشت.
 
_ به عنوان یک شرکت کننده  لازم می‌دانم به حسین رضائی ( کارگردان مراسم) ، عباس ثابتیان ( نماینده هیئت داوران ) و فدراسیون کوه‌نوردی تبریک و خسته نباشید بگویم! 
 
 پی نوشت :
احسان پرتوی‌نیا در این مراسم از فرصت کوتاهی که در اختیار او قرار گرفت استفاده کرد و به تعریف از خود پرداخت . ابتدا خود را عضو اولین تیم ایرانی صعودکننده به نانگاپاربات معرفی کرد و سپس خود را طرفدار انجام ” کار با کیفیت”  دانست !! …
 
_ وقتی پرتوی‌نیا غرق تعریف از خود و شرح تمایلش به انجام ” کار با کیفیت” بود ، ما نیز بی‌اختیار به یاد تنهایی اندوهبار سامان نعمتی در آن ارتفاع مرگبار نانگاپاربات بودیم و با خود فکر می‌کردیم شاید جاماندن سامان نعمتی از تیم بازگشت و مرگ تکان‌دهنده‌ی او را نیز باید بخشی از انجام ” کار با کیفیت ” بدانیم !! … بهرحال ، احسان پرتوی‌نیا و دوستانش باید بدانند که یاد و خاطره‌ی سامان نعمتی هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد!
 
_ اشاره پرتوی‌نیا به عضو اولین تیم ایرانی نانگاپاربات بودن را نیز باید نمونه‌ای از یک طنز جالب و خنده‌دار در نظر گرفت!!  … حالا چرا ؟ … احتمالا پرتوی‌نیا فراموش کرده بود به مراسمی آمده است که مجری آن فدراسیون کوه‌نوردی است و اتفاقا توسط همین نهاد و طی بیانیه‌ای رسمی و منتشر شده، صعود آنان به دلیل فقدان شواهد و مدارک قابل استناد مردود اعلام شده !! … و احتمالا احسان پرتوی‌نیا فراموش کرده بود که در همین مراسم شخصی ( عظیم قیچی ساز ) حضور دارد که در مصاحبه‌ای رسمی و منتشر شده خود را اولین ایرانی صعود کننده‌ی نانگاپاربات نامیده است …
 
_ توضیح: … ” اثبات صعود ” یکی از مباحث جدی و شاید بتوان گفت همیشه‌گی در کوه‌نوردی جهان بوده و است. قله‌ی نانگاپاربات نشانه‌ای مشخص و شناخته شده ( نبشی) دارد که تمامی کوه‌نوردان صعودکننده به این کوه ، برای ” اثبات صعود” عکس و فیلم پیروزی نهایی خود را در کنار آن می‌گیرند. از سوی هیچ یک از اعضای تیم باشگاه دماوند ( و از جمله احسان پرتوی‌نیا ) تا به امروز عکسی و فیلمی با نشانه‌ی مشخص قله نانگاپاربات منتشر نشده است. جالب اینجاست که فقدان عکس و فیلم در کنار نبشی شناخته شده‌ی قله و نشانه‌ی ” اثبات صعود ” در شرایطی‌ست که به ادعای خود آنان … دو تن از اعضای تیم ، ضمن همراه داشتن دوربین ، به مدت یک ساعت و نیم در شرایط جوی تقریبا مناسب، روی قله منتظر بقیه بوده‌اند!!  … فکرش را بکنید … می‌گویند یک ساعت و نیم روی قله بودیم اما عکسی در کنار نبشی قله نداریم … و حالا کار باید به مقایسه سنگ‌ها و صخره‌های عکس‌های آنان با دیگران بکشد !! … به نظر شما یک جای کار نمی‌‌لنگد ؟!
 منبع: کلاغها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *