جسد جو’ل ویشنوسکی در نانگا پاربات پیدا شد
جسد جوءل ویشنوسکی (Joel Wischnewski)، کوه نورد فرانسوی که زمستان گذشته برای صعود نانگا پاربات از جبهه روپال به تنهایی و به سبک آلپاین راهی این کوهستان شده بود، پیدا شد و در گورستانی به نام ” Herrligkoffer’s alpinists ” در نزدیکی بیس کمپ نانگا برای همیشه دفن گردید. این خبر از طرف دانیل ویشنوسکی برادر کوه نورد فقید فرانسوی به سایت اکس وب ارسال گردیده است.
زمستان گذشته ۶ فوریه جوءل آخرین پیام خود را از طریق وبسایت خود ارسال کرد و از آن روز به بعد هیچ خبری از او نشده بود. او در آخرین پیام خود نوشته بود: ” دارم به سمت بالا حرکت می کنم. دیواره مرکزی بیش از حد خشکه و قصد دارم بر روی دیواره جنوب شرقی تلاش کنم. من سه روز وقت دارم. خدانگهدار. مراقب خودتان باشید و سپاس برای تعیقیب این صعود.” بعد از این پیان و پس از گذشت سه روز هنگامی که هیچ خبری از او نشد و این غیبت به طول انجامید عملیات جستجو و نجات در ۱۶ فوریه شروع شد.
عملیات نجات به خاطر شرایط سخت زمستانی چندین بار قطع شد و تیم جستجو نتوانست از کمپ ۲ بالاتر برود. با اینکه این عملیات تا حدود یک ماه به طول انجامید اما اثری از این کوه نورد جوان فرانسوی به دست نیامد . . . . .
منبع:انجمن پزشکی کوهستان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *