حادثه تکراری در دماوند
 طبق گزارشهای رسیده به انجمن پزشکی کوهستان ایران دو تن از اعضای گروه کوهنوردی شرکت مخابرات استان تهران طی صعودی که به قله دماوند داشتند بعد از صعود قله (در شرایط نامساعد جوی) در ارتفاع ۴۹۰۰ متری بدلیل اقدامی اشتباه و هنگام فرود از روی یخجال جنوبی دچار حادثه گردیدند.
این حادثه که روز گذشته جمعه ۱۷ آبان ماه حوالی ۴ عصر بوقوع پیوست یکی از کوهنوردان بنام آقای”نجفی” که سمت سرپرستی گروه کوهنوردی شرکت مخابرات استان تهران را نیز بر عهده دارد در هنگام فرود سر خورده و در سراشیبی با سنگ های مسیر برخورد کرده و دچار جراحت های شدیدی در ناحیه سر و شکاف پوست جمجمه و شکسنگی اولین مهره گردن گردیدند.
خوشبختانه حال عمومی این کوهنورد خوب بوده و امروز شنبه ۱۸ آبان به پایین و گوسفند سرا منتقل گردیدند.
متاسفانه این چندمین حادثه در مسیر یخچال جنوبی دماوند است که کوهنوردان بدلیل تصور ساده بودن فرود از روی یخچال اقدام به فرود می کنند که تابحال شاهد چندین مورد حادثه و حتی فوت برخی کوهنوردان در این مسیر بوده ایم که نمونه آن حادثه فوت یکی از کوهنوردان اسلامشهر در صعود زمستانه قله دماوند در روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ بودیم.
مجددا این تذکر را فراموش نکنیم که فرود از روی یخچال در فصل های سرد سال چون پاییر، زمستان و بهار بسیار خطرناک بوده و می تواند صدمات جدی جسمی و یا حتی مرگ بهمراه داشته باشد.
پی نوشت:
ایشان پس از مراجعه به تهران در ساعت ۱۶ روز شنبه در کلینیک تخصصی طب ارتفاع انجمن پزشکی کوهستان ایران تحت معاینات لازم و ترمیم پارگی های شدید پوست سر قرار گرفت و جهت سی تی اسکن جمجمه و تصویر برداری از ناحیه ستون مهره های گردن اعزام گردید که پس از تصویر برداری مشخص شد دچار شکستگی اولین مهره گردنی گردیده اند.
سایر اقدامات درمانی برای ایشان ادامه دارد.
منبع: انجمن پزشکی کوهستان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *