صعود به هفت قله مرتفع آتشفانی هفت قاره در یک سال
اولگا رومیانتسف (Olga Rumyantsev) که دو روز پیش به همراه یک تیم ،که اعضای آن عضو ANI (شبکه بین المللی ماجراجویی) بودند، راهی صعود کوه سیدلی (Sidley) مرتفع ترین قله آتشفشانی در قطب جنوب شده، تصمیم دارد هفت قله مرتفع آتشفشانی هفت قاره را در یک سال صعود کند. او در صعود سیدلی به ارتفاع ۴،۲۸۵ متر به شکل مستقل و سولو حضور دارد.
اولگا در فصل صعود امسال در قطب جنوب قبل از صعود به سیدلی دو بار به وینسن (Vinson) مرتفع ترین قله قطب جنوب (۴،۸۹۲ متر) صعود کرده و در راه تکمیل پروژه خود برای صعود دماوند به ایران نیز خواهد آمد.
او دارای مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه مسکو بوده و قبل از اینکه به عنوان راهنمای کوهستان فعالیت کند به حرفه بازاریابی و تجزیه و تحلیل مشغول بوده است. اولگا به دلیل عشق و علاقه خود به کوهستان که از دوران نوجوانی اش شروع شده سه سال پیش به عنوان راهنمای تمام وقت در باشگاه ۷Summits-Club الکساندر آبراموف فعالیت می کند. او در مسکو زندگی می کند و دو دختر دارد که ۱۶ و ۴ ساله هستند. وقتی که اولگا خونه نیست مادرش از دختران او مراقبت می کند.
او دلیل تصمیم خود برای صعود قلل آتشفشانی هفت قاره را تعداد کم کوه نوردانی که به این قلل صعود کرده اند می داند و اضافه می کند که تا به حال تنها یک رومانیایی و یک ایتالیایی به این قلل صعود کرده اند. اولگا در ادامه می گوید که به بازدید از موزه ها، آشنایی با فرهنگ های جدید و تنها مسافرت کردن علاقه دارد.
این بانوی کوه نورد روس بعد از سیدلی قصد دارد کیلیمانجارو (۵،۸۹۵ متر) در تانزانیا را صعود کند و سپس راهی کوه گیلاو (Giluwe) به ارتفاع ۴،۳۶۸ متر در گینه نو و در ماه ژوئن (خرداد یا تیر ماه) برای صعود دماوند به ارتفاع ۵۶۱۰ متر راهی ایران خواهد شد. در مرحله بعدی کوه های البروس روسیه با ارتفاع ۵،۶۴۲ متر، اوریزابا (Orizaba) در مکزیک با ارتفاع ۵،۶۳۶ متر و اوجوس دل سالادوس (Ojos del Salados) با ارتفاع ۶،۸۹۳ متر قرار دارند. در میان این کوه ها اوجوس مرتفع ترین قله آتشفشانی می باشد.
منبع ترجمه:کلوپ کوهنوردان سولدوز
Olga Rumyantsev
او در این تصویر در حال گذراندن وقت خود در بیس کمپ ANI در سیدلی ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *