کوه‌نوردان توصیه های ایمنی را جدی بگیرند!

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تمامی کوه‌نوردان اعزامی به مناطق کوهستانی و برف گیر سراسر کشور خواست ، هنگام برنامه ریزی صعود به مناطق کوهستانی و ارتفاعات برف گیر ضمن به همراه داشتن پوشاک کافی و مناسب فصل و همچنین آگاهی از وضعیت آب و هوا، از مسیرهای مشخص و پاکوب شده برای صعود و فرود به ارتفاعات یاد شده استفاده کنند.
ˈ”حسین درخشان”ˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: با توجه به انجام عملیات نجات ۱۱ کوه‌نورد مفقودی در ارتفاعات کوهستانی جاجرود روستای کمرد قله آرا که یک مصدوم بدحال نیز به همراه داشته است از تمامی کوه‌نوردان اعزامی به مناطق کوهستانی در خواست می شود که با زمان بندی مناسب، برنامه صعود و فرود خود را قبل از تاریکی هوا تنظیم کنند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به تمامی کوه‌نوردان اعزامی به مناطق کوهستانی توصیه کرد وسایل ضروری بقا در کوهستان شامل مواد غذایی کافی و وعده غذایی اضافه، تجهیزات روشنـایی، سـوت، قطب نما، نقشه منطقه ای کوهستان، کیف کمک های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی و گوشی تلفن همراه با شارژ کامل را به همراه داشته باشند.
“درخشان” در این هشدار خطاب به کوه‌نوردان اضافه کرد، اشراف داشتن بر مناطق صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک (پرتگاه ها، مناطق بهمن خیز، مناطق با احتمال ریزش سنگ) برای گروه های کوهنوردی عازم به ارتفاعات ضروری است.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کوهنوردان خواست در زمان حاضر از صعود انفرادی به مناطق کوهستانی سراسر کشور خودداری کنند و اگر قصد صعود به مناطق کوهستانی را دارند به همراه گروهی مجرب و آموزش دیده و با هماهنگی فدراسیون کوه‌نوردی و سازمان های امدادرسان اقدام به این کار کنند.
وی ادامه داد، کوه‌نوردان از رفتن به ارتفاعات برفگیر و مناطق صعب العبور کوهستانی خودداری کنند و در صورت عزیمت از لباس های دارای رنگ واضح (قرمز، زرد و فسفری) برای سهولت در رصد امدادگران و گروه های امداد و نجات هوایی و کوهستان استفاده کنند.

منبع: کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *