آمار حوادث زمستانی در فرانسه

 مشاهده آمار حوادث کوهستان در آلپ فرانسه گویای این واقعیت است که در یکی از پر ترددترین نقاط کوهستانی جهانی حوادث کوهنوردی در زمستان پس از حوادث اسکی تورینگ و اسکی خارج از پیست قرار دارد.
بر اساس این آمار که در سایت pistehors گردآوری شده و مربوط به حوادث ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ می باشد، تلفات حاصل از کوهنوردی تعداد ۴۱ کشته در آلپ فرانسه است که البته از میان
۳۸ کشته در فصل ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳
۲۵ کشته در فصل ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴
۲۶ کشته در فصل ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵
۵۷ کشته در فصل ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶
۲۰ کشته در فصل ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷
۲۹ کشته در فصل ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸
۳۴ کشته در فصل ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹
۲۸ کشته در فصل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲
و مجموع ۲۵۷ کشته به ثبت رسیده.
avalanche statistics, France, 2003……

در این آمار مواردی چون:
اسکی تورینگ
اسکی خارج از پیست
اسنوبورد تورینگ
اسنو بورد خارج از پیست     
راهپیمایی در برف
کوهنوردی
کوهپیمایی
و اسکی درون پیست مورد توجه قرار گرفته اند.

در این آمار حوادث منجر به فوت را مواردی چون سقوط بهمن، سقوط در شکاف، هایپوترمیا (کاهش دمای عمومی بدن)، برخورد با سطوح سخت و … تشکیل می دهند که البته سقوط بهمن دارای بیشترین آمار تلفات است.

پی نوشت
– بیشترین تعداد کشته در یک برنامه در آمار فوق مربوط است به حادثه سقوط بهمن در تابستان سال جاری که طی آن ۹ کوهنورد بر اثر سقوط بهمن جان سپردند.
– قیاس آمار حوادث کوههای کشورمان با مناطقی نظیر آلپ بدلیل عدم اعلام آمار صحیح در ایران از سوی نهادهای مرتبط امری است غیر قابل قبول.
– بررسی آمار فوق نشان دهنده آن است که اسکی تورینگ بدلیل درگیری اسکی باز در صعود و فرود با برف تازه بالاترین آمار فوتی را داشته و البته عمده نفرات در این سبک درگیر بهمن شده اند!
– در حالی که در دنیا به دنبال راهکار برای کاهش آمار حوادث کوهستان هستند در کشور ما همچنان امداد کوهستان متولی ندارد! آیا هزینه بالای امداد کوهستان دلیل قانع کننده ای برای نبود این متولی است؟!

وبلاگ کوه قاف – انجمن پزشکی کوهستان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *