مسن ترین ها برای فتح اورست رقابت می کنند

یوایچیرو میورا (Yuichiro Miura) متولد ۱۲ اکتبر ۱۹۳۲ کوه نورد و اسکی باز معروف ژاپنی که به “پدرخوانده اسکی دشوار” نیز معروف است قصد دارد در بهار سال آینده در سن ۸۰ سالگی بر قله ۸۸۴۸ متری اورست بایستد. او در حال حاضر عنوان دومی از نظر مسن ترین صعود کننده به اورست را با خود یدک می کشد و در صورت پیروزی در این چالش بزرگ به عنوان مسن ترین فاتح این قله شناخته خواهد شد. عنوان اولی متعلق به یک کوه نورد نپالی به نام مین بهادر شرچان (Min Bahadur Sherchan) می باشد که در سال ۲۰۰۸ در سن ۷۶ سالگی موفق به صعود قله اورست شد. میورا در همان سال یعنی سال ۲۰۰۸ در سن ۷۵ سالگی نیز موفق یه صعود قله اورست شده بود.

(Yuichiro Miura)

او می گوید که “به چالش کشیدن اورست در ۸۰ سالگی می تواند حد و مرز توانایی های یک انسان باشد ولی برای من خوشحال کننده تر این خواهد بود که در این چالش به قله برسم.”

در این ماجراجویی پسر دوم میورا، گوتا میورا (Gota Miura) که هم اکنون ۴۳ ساله ست و نوریوکی موراگوچی (Noriyuki Muraguchi) یک عکاس ۵۶ ساله او را همراهی خواهند کرد. موراگوچی خود قبلا موفق شده است که اورست را هفت بار صعود کند که بالاترین رکورد در بین ژاپنی هاست. هدف آنها صعود قله از مسیری از جبهه چین خواهد بود.

میورا قبلا نیز به رکورد مسن ترین صعود کننده اورست دست یافته بود. او در سال ۲۰۰۳ در سن ۷۰ سالگی به همراه پسرش موفق به صعود این کوه شده بود. او در کارنامه خود چندین فرود با اسکی از قلل مرتفع جهان را نیز تجربه کرده است.

Min Bahadur Sherchan

اما در این میان همان طور که در بالا ذکر شد کوه نورد نپالی مین بهادر شرچان (Min Bahadur Sherchan) که رکورد مسن ترین کوه نورد صعود کننده به اورست را در اختیار دارد چند هفته پیش به میانمار تایمز گفته که قصد دارد رکورد قبلی خود را اوایل سال آینده بشکند. مین بهادر در صورت موفقیت خود بار دیگر عنوان اولی را از میورا خواهد گرفت.

او در تاریخ ۲۵ می ۲۰۰۸ در حالی که چند روز بیشتر نمانده بود وارد ۷۷ سالگی خود شود (۷۶ سال و ۳۴۰ روز)، موفق به صعود قله اورست شده بود. او که از این رکورد خود زیاد خوشنود به نظر نمی رسد گفته است که قصد دارد در فوریه (زمستان!) سال آینده در سن ۸۲ سالگی اورست را صعود کند. او در سفر اخیری که به یانگون (پایتخت سابق برمه یا همان میانمار) داشت گفته بود که می خواهد کار سختی را به عمل رساند که دیگران در سن و سال او نتوانند انجام دهند.

مین بهادر قبلا یک سرباز بوده ولی بعدا به پرورش سیب روی آورده و در نهایت با فروش باغ خود به عنوان راهنمای کوه نوردان و کوه گرد ها و همچنین پیمانکار ساختمان در نپال مشغول به کار می باشد.

 منبع: http://7summits-club.com/newssections/all_1/newssection_3_1/item_3539/
منبع: کلوپ کوهنوردان سولدوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *