ذیواره یافته خرم آباد

دیواره ۸۰۰متری یافته در ۰ا کیلومتری شهرستان خرم آباد در جاده کوهدشت واقع شده است. متاسفانه این دیواره بر خلاف پتانسیل بالایی که دارد، آنچنان که شایسته و در خور موقعیت آن می باشد، مورد توجه قرار نگرفته است. مهمترین دلیل برای ناشناخته بودن این دیواره عدم اطلاع رسانی اولین گشایندگان مسیر های این دیواره و همچنین فقدان منبع تامین آب در این منطقه می باشد. فرم وشکل ظاهری این دیواره مانند دیواره بیستون است. بر روی این دیواره تا به امروز چند مسیر از جمله: همدانی ها، سایه، آریاو…گشایش شده است.

مسیر کوهپیمایی از پای جاده تا پای دیواره حدود یک ساعت می باشد. این منطقه دارای تنوع گیاهی و جانوری است به صورتی که برای جلوگیری از رفت و آمد شکارچیان چاله های بزرگی در مسیر جاده خاکی منتهی به پای دیواره حفر شده است.
 
بنابر هماهنگی های قبلی قرار بر این بود که یک تیم در ایام عید به سرپرستی افشین رمضانی برای گشایش یک مسیر جدید راهی منطقه شوند. از قروه یک تیم ۴ نفره (بانوان: عفت مرادی و مریم شهسواری و آقایان: پدرام نعمتی و محمد ظاهری)  در این برنامه شرکت نمودند. متاسفانه در روز دوم  پدرام نعمتی بر روی دیواره پایش آسیب دید و او به همراه محمد ظاهری نتوانستند به صورت کامل در برنامه گشایش مسیر شرکت نمایند.
 
تیم گشایش مسیر: افشین رمضانی از کرج(سرپرست)_محمد جلالی(تهران)_ فرشاد میجونی(قزوین)_ سعید خاشاکی(رشت)_ پدرام نعمتی(قروه) _محمد ظاهری(قروه)  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *