صعود به قله دماوند از جبهه شمال شرقی

مورخه ۱۹ مرداد ماه جناب شهرام نعمتی همراه ۳ تن از کوهنوردان بخش چهاردولی از جبهه شمال شرقی به قله دماوند صعود کردند.

گزارش برنامه در ادامه مطلب…

گزارش برنامه

دوشنبه ۱۸ مرداد ماه

حرکت بسمت روستای ناندل

بنابه پیشنهاد کوهنوردان بخش چهاردولی در مورخه ۱۸ مرداد ماه از قروه ساعت ۴:۳۰ بطرف روستای ناندل که در دامنه شمالی قله دماوند واقع شده حرکت نمودیم.

با توجه به وضعیت ترافیکی جاده هراز و شلوغی آن در ایام تعطیلات و آخر هفته، وسط هفته را انتخاب نمودیم که در آرامش بهتری بتوانیم مسیر را طی کنیم.

ساعت ۱۳ به ناندل رسیدیم با هماهنگی آقای صالحی راهنمای منطقه خودرو را در حیاطشان پارک نموده و پس از صرف نهار کوله ها را جمع کرده و با پاترولی که آقا سعید پسر جناب صالحی جهت جابجایی کوهنوردان خریداری نموده تا گوسفند سرای شعبانی رفتیم.

حرکت بسمت پناهگاه تخت فریدون

ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه بسمت پناهگاه تخت فریدون حرکت کردیم. ابرهای سیاهی که حاکی از بارش بود قله دماوند را پوشانده بود و هر از گاهی دقایقی باران می بارید.

در مسیر کوهنوردان سپیدان که از همنوردان با محبتی هستند را مشاهده کردیم.

پس از احوالپرسی، توصیه کردند که فردا با توجه به هوای نامناسب، حتما صبح زود بطرف قله حرکت کنیم.

ضمن تشکر از این عزیزان جهت راهنماییهایشان در یک هوای خنک و دل انگیزی ساعت ۱۸:۳۰ به پناهگاه رسیدیم.

بیش از چند چادر در اطراف پناهگاه نبود ما هم جای مناسبی پیدا کرده و چادرمان را برپا کردیم.

خوشبختانه یکی از همنوردان بروجردی جناب عزت گودرزی که در سال ۱۳۸۴ برای اولین بار با هم کلوجنون را صعود کرده بودیم را دیدیم که دیدار این عزیزان بعد از چند سال به اندازه صعود لذت بخش بود.

شام را سریع آماده کردیم پس از صرف شام ساعت ۲۱:۳۰ خوابیدیم به امید آنکه فردا زود بلند شده و بطرف قله حرکت کنیم.

سه شنبه ۱۹ مرداد

حرکت بسمت قله

ساعت ۳ از خواب بلند شده وسایلمان را جمع کرده و پس از نیم ساعت راهی  قله شدیم.

البته دو نفر از دو تن از همنوردان بعلت ارتفاع گرفتگی وضعیت مناسبی نداشتند در چادر ماندند  و ما دو نفری بسمت قله حرکت کردیم.

دو تیم از همنوردان مشهد و تهران ساعتی زود حرکت کرده بودند در یک هوای عالی و تاریکی کامل که فقط چند ستاره مشخص بود از همنوردان جدا شدیم.

پس از عبور از یال مشرف به دره یخار از تیم های مشهد و تهران گذشتیم.

حوالی ساعت ۵:۳۰ هوا مقداری سرد شد تا آفتاب خودنمایی کرد.

با توجه به بارشهای چند روز گذشته از ارتفاع ۵۰۰۰ به بعد در حدود نیم متری برف تازه منطقه را پوشانده بود که خوشبختانه زیاد یخزده نبود.

با یک برف کوبی نیمه سنگین توانستیم تا قله برویم.

ساعت ۸:۳۰ بر فراز بام ایران ایستادیم.

از جبهه جنوبی یک تیم ازهمنوردان کرمانشاه در قله بودند که خوشبختانه یکی دیگر از همنوردان  چهاردولی با آنها در قله بود.

حرکت بسمت کمپ

پس از گرفتن چند عکس از آنها جدا شده و بطرف کمپ حرکت کردیم.

ساعت ۱۰:۳۰ به دو نفر همنوردمان که حالشان مساعد شده بود در بالای یال مشرف به دره یخار رسیدیم و با هم بطرف چادر حرکت کردیم ساعت ۱۱:۳۰ به محل پناهگاه رسیدیم.

حرکت بسمت روستای ناندل

پس از استراحت و صرف نهار ساعت ۱۳:۳۰ بطرف گوسفند سرای شعبانی حرکت کردیم و ساعت ۱۵:۳۰ به آنجا رسیدیم.

حرکت بسمت قروه

با هماهنگی بعمل آمده پاترول به محل آمده و ساعت ۱۶:۱۵  به روستا رسیدیم پس ازتعویض لباسهایمان بطرف قروه حرکت کرده و ساعت ۱ بامداد به شهرمان قروه رسیدیم.