پبش بینی هواشناسی
احد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با نزدیک شدن سامانه بارشی به نیمه غربی کشور از اواخر روز چهارشنبه بارش باران و در مناطق کوهستانی بارش برف از نوار غربی آغاز شده و به تدریج با گسترش بارندگی در روز پنجشنبه به نیمه غربی کشور و از بعدازظهر این روز در البرز غربی و مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.
 وی ادامه داد: در مناطق شمال غرب وقوع رعد و برق نیز انتظار می‌رود و در مناطق غرب و جنوب غرب بارش در صبح پنجشنبه عمدتا به صورت مداوم با شدت ملایم تا متوسط رخ خواهد داد. از بعدازظهر پنجشنبه نیز در این مناطق وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه بارش باران و برف در نیمه غربی کشور شدت می‌یابد و گستره آن به صورت بارش خفیف‌تر به البرز شرقی و شمال شرق خواهد رسید، گفت: از اواخر روز جمعه از شدت بارندگی در غرب کشور و دامنه‌های البرز کاسته شده و در شمال غرب بارش ملایم برف و در جنوب غرب بارش باران و برف گاهی همراه با رعد و برق ادامه می‌یابد.
وظیفه با اشاره به اینکه این سامانه روز شنبه بعدازظهر از کشور خارج خواهد شد، گفت: شایان ذکر است که روز شنبه به سبب باد گرم جنوبی دمای هوا در سواحل شمالی کشور افزایش قابل ملاحظه می‌یابد و هوای گرم نسبی در روز شنبه نیز ماندگار خواهد بود. همچنین در روز یکشنبه مجددا روند کاهش دما رخ خواهد داد.
 منبع: کلاغ ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *