حوادث اخیر کوه نوردی
فوت کوهنورد کاشانی در مسیر قله سبلان:
انجمن پزشکی کوهستان ایران: بنابر گزارش های رسیده یکی از کوهنوردان کاشانی(اهل آران و بیدگل) که به همراه هم نوردان خود اقدام به صعود قله سبلان نموده بودند در هنگام برگشت در ارتفاع ۳۹۰۰ متری مسیر شمالشرقی(پناهگاه حسینیه سبلان به قله) تعادل خود را ازدست داده و سقوط می نماید که منجر به فوت این کوهنورد می شود.
این کوهنورد ۶۳ ساله که “سبحانی” نام دارد ساعت یک روز ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۴ دچار حادثه گردید، بلافاصله نیروهای امداد و نجات هلال احمر و بخش جستجو و نجات هیئت کوهنوردی استان اردبیل در جریان این حادثه قرار گرفتند و تیمی از امدادگران از شهر مشکین شهر جهت انتقال پیکر کوهنورد مرحوم به حسینیه و ارتفاعات بالاتر عزیمت نمودند.
در حال حاضر (ساعت ۱۱.۳۰ شنبه شب) پیکر وی درحال انتقال به سمت حسینیه می باشد.
مفقود شدن سه کوهنورد در ارتفاعات نوشهر:
انجمن پزشکی کوهستان ایران: بنابر گزارش های رسیده به انجمن پزشکی کوهستان ایران سه تن از کوهنوردان از استانهای تهران و قم که برای یک برنامه دوچرخه سواری کوهستان از مسیر جاده کجور – پونل و از طریق دره لزونک ارتفاعات نوشهر به منطقه رفته بودند از روز جمعه ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۴ مفقود گردیده و هیچ اثری ایشان مشهود نیست.
این سه کوهنورد احتمالا در مسیر دره ای خطرناکی که دارای شیب های تند و آبشارهای پرشیب می باشد فرود آمده ولی در مسیر دچار مشکل گردیده اند.
از روز شنبه صبح خبر این مفقودی به کارگروه جستجو و نجات فدراسیون اطلاع داده شد و نیروهای امداد و نجات از جمله نیروهای هلال احمر نوشهر، کوهنوردان شهرهای نوشهر و چالوس، نیروهای محلی و چند تن از دره نوردان بصورت تیم های مختلف در تلاش برای یافتن ایشان می باشند.
امروز یکشنبه ۱ شهریور ۹۴ تیم امداد دره به سرپرستی آقای “حسین الوندی” با کمک تیم امداداستان گیلان ساعت ۹ صبح با تجهیزات کامل تر وارد منطقه شده اند تا مجددا جستجو را از سر گیرند.
حادثه در دماوند؛ این بار برای کوهنورد کردستانی:
انجمن پزشکی کوهستان ایران: بنابر گزارش های ارسالی صبح روز جمعه ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۴ یک تیم کوهنوردی از استان کردستان(تیم دانشگاه علوم پزشکی کردستان) که جهت صعود قله دماوند به منطقه اعزام شده بودند در بارگاه سوم بدلیل شرایط نامناسب بیماری قلبی برای یکی از همنوردان خود دچار مشکل گردیدند.
این تیم به سرپرستی آقای  . . .  در روز پنجشنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۴ به بارگاه سوم صعود نموده و روز جمعه بدون توجه به وضعیت یکی از همنوردان خود که دارای مشکل و سابقه بیماری قلبی بوده اقدام به صعود قله دماوند می کنند که در روز جمعه کوهنورد مزبور دچار علائم و حمله قلبی شده و با توجه شرایط خطرناک حضور در ارتفاع برای وی و تنها بودن در ارتفاع ۴۲۰۰ متری بارگاه سوم کوهنوردان حاضر در بارگاه سوم از نیروهای امداد و نجات تقاضای کمک می نمایند که در نهایت کوهنورد مزبور با امداد هوایی هلال احمر و اعزام یک فروند هلی کوپتر به بیمارستانی در تهران منتقل می گردد.
لازم است از زحمات و تلاشهای بیدریغ کادر پروازی معاونت امداد و نجات هلال احمر قدردانی بعمل آید.

حادثه برای کوهنورد سوئیسی در مسیر جنوبی دماوند:
بارگاه سوم دماوند
انجمن پزشکی کوهستان ایران: بنابر گزارش های رسیده در روز جمعه ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۴ یک کوهنورد سوئیسی که به همراه همنورد خود از مسیر جنوبی اقدام به صعود قله دماوند نموده بود در هنگام برگشت در ارتفاع ۵۰۰۰ متری دچار ضرب دیدگی ناحیه پا گردید.
دوست این کوهنورد با مراجعه به بارگاه سوم دماوند تقاضای کمک نمود که با توجه به دیر وقت بودن زمان حادثه و برگشت بسیاری از کوهنوردان از بارگاه سوم امداد و نجات برای وی با مشکل مواجه شد.
درنهایت با کمک چند تن از کوهنوردان تیمی تشکیل گردید و در ساعت ۲۰ جهت کمک به کوهنورد حادثه دیده به ارتفاعات بالاتر اعزام گردید.
اطلاعات بیشتر در پست های بعدی به اطلاع خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *