اورست و مسیرهای جدید در بهار ۲۰۱۳
بهار سال ۲۰۱۳ اورست شاهد تلاش های جدیدی بر روی مسیرهای نو خواهد بود. این تلاش ها از سوی سه تیم دو نفره به انجام خواهد رسید که اعضای این سه تیم را بهترین های حال حاضر کوه نوردی جهان تشکیل می دهند.
تیم اول:
تیم دو نفره دنیس اوروبکو (Denis Urubko) از قزاقستان و الکسی بولوتوف (Alexey Bolotov) از روسیه که آذر ماه امسال از تلاش خود بر روی یک مسیر نو در اورست خبر داده بودند، قصد دارند صعود خود را به سبک آلپاین به انجام برسانند. دنیس اوروبکو در مصاحبه قبلی خود گفته بود که قبلا به همراه همنوردان خود اقدام به چنین صعودهایی در برودپیک، ماناسلو و چو آیو کرده است اما موفقیت در چنین صعودی به اورست به سبک آلپاین حرف جدیدی در تاریخ کوه نوردی خواهد بود.

Denis Urubko
تیم دوم:
تیم دوم که قصد دارند به همان شیوه آلپاین از مسیر نو به اورست صعود کنند متشکل از دو کوه نورد برجسته دیگر گلب سوکولوف (Gleb Sokolov) و الکساندر کریکوف (Alexander Kirikov) هر دو از روسیه می باشند. این تیم قصد دارد مسیر نو خود بر روی اورست را از جبهه کانچونگ (the Kanchung face) در رخ شرقی اورست صعود کند.
لازم به ذکر است که گلب سوکولوف از این تیم با صعودهای شاخص خود برای جامعه کوه نوردی شناخته شده است. او در کارنامه خود تلاش زمستانی K2، تلاش بر روی مسیر جدید در آناپورنا، صعود K2 از جبهه غربی و صعود دو مسیر نو بر روی دو قله هفت هزار متری پوبدا و خان تنگری و … را دارد.
 تیم سوم:
سومین تیمی که قصد دارد بر روی یک مسیر نو در اورست تلاش کند تیم سیمونه مورو (Simone Moro) از ایتالیا و یولی استک (Ueli Steck) از سوئیس می باشد. این تیم قصد دارد مسیر نو بر روی اورست را از جبهه نپال صعود کند.
سیمونه مورو که تقریبا برای هر کوه نوردی شناخته شده است با سه صعود زمستانی به قلل هشت هزار متری شیشا پانگما، ماکالو و گاشربروم ۲ از کوه نوردان برجسته جهان به شمار می رود. او از سال ۲۰۱۰ به عنوان خلبان هلی کوپتر امداد هوایی نیز فعالیت می کند. او به فعالیت های دیگری از جمله درای تولینگ و اسکای دایوینگ نیز مشغول می باشد.
 منبع فارسی: کلوپ کوهنوردان سولدوز
منابع:
http://www.explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=21266
http://www.explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=21267
http://www.russianclimb.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *