حادثه در جبهه شمالی دماوند
 بنا به گزارشات رسیده به انجمن پزشکی کوهستان ایران صبح امروز یک تیم ۵ نفره از یکی از باشگاه های کوهنوردی تهران از جبهه شمالی بسمت قله دماوند حرکت می کنند که در میانه راه سه نفر ادامه مسیر داده و دو نفر به سمت پناه گاه ۵۰۰۰ متر حرکت می کنند که در مسیر برگشت یک نفر از آنان دچار سقوط و متعاقبا ضربدیدگی در ناحیه ستون مهره ها می گردد.
تعدادی از کوهنوردان حاضر در مسیر شمالی دماوند به کمک ایشان شتافته ولی نیاز به نیرو های بیشتر برای کمک رسانی در منطقه احساس می گردد. در تماسهای تلفنی وضعیت مجروح یه همنوردان ایشان اطلاع داده می شود در ساعت ۱۰ امشب ۲۲ بهمن ماه جلسه ای در باشگاه مربوطه جهت کمک رسانی و اقدام سریع و اعزام نیروهای کمکی تشکیل می گردد و تصمیم بر اعزام نیروهای امدادی بعد از باز شدن و دو طرفه شدن جاده هراز انجام می گیرد.
یک تیم پشتیبان نیز صبح روز دوشنبه با هماهنگی های مسئولین باشگاه به منطقه اعزام می گردد. کلیه هماهنگی های لازم در صورت نیاز جهت اعزام هلی کوپتر امداد کوهستان هلال احمر و لجستیک توسط مسئولین هیئت کوهنوردی شمیرانات با مسئولین امداد و نجات کوهستان هلال احمر انجام گردید و سایر اقدامات برای کمک رسانی هر چه سریعتر در دست اقدام است.
آخرین وضعیت حادثه جبهه شمالی دماوند: 
انجمن پزشکی کوهستان ایران: همانطور که در خبر قبلی اعلام گردید یکی از کوهنوردان باشگاه اسپیلت روز گذشته در ارتفاع ۴۹۰۰ متری دچار حادثه سقوط شده بود و به کمک همنوردان خود و کوهنوردان حاضر در منطقه تلاشهای لازم جهت کمک رسانی و انتقال وی به ارتفاعات پایین تر انجام گردید. همچنین بدلیل شیب بالای مسیر شمالی دماوند و ارتفاع بالا امکان استفاده از هلی کوپتر در این شرایط بر اساس گفته مسئولین امداد کوهستان هلال احمر وجود ندارد و در نهایت جهت اعزلم هلی کوپتر در صورت انتقال فرد مجروح به ارتفاعات پایین تر امکان امداد هلی کوپتر فراهم می شود.
شب گذشته یک تیم امداد رسانی شامل ۶ نفر از کوهنوردان باشگاه اسپیلت به ناندل اعزام شده و ساعت ۳.۳۰ دقیقه صبح امروز بسمت پناهگاه اول جبهه شمالی دماوند حرکت نموده اند و یک تیم دیگر نیز متشکل از کوهنوردان هیئت کوهنوردی شمیرانات و به سرپرستی آقای مجتبی جراحی مسئول کمیته امداد و نجات کوهستان این هیئت جهت کمک رسانی با یک دستگاه آمبولانس امداد کوهستان هلال احمر اعزام خواهند. همچنین سرپرست باشگاه اسپیلت جهت مدیریت عملیات امداد و نجات بهمراه تیم اول در ناندل مستقر شده اند.
منبع: انجمن پزشکی وهستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *