گلگشت جنگل خلخال به اسالم

مورخه ۱۴مرداد ۱۳ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شش ماهه اول در برنامه گلگشت پیمایش قسمتی از جنگل خلخال به اسالم و ساحل گیسوم شرکت نمودند،
دراین برنامه ۳نفر به صورت مهمان حضور داشتند.
گزارش برنامه در ادامه مطلب…
اعضای شرکت کننده آقایان: شهرام نعمتی-حسین عربیان-کورش دره وزمی-محمدظاهری-کامبیزاقدامیان(سرپرست) حمید یار ویسی(مسئول فنی برنامه)
بانوان:الهه زارعی،شعله اکبری، مریم زارعی، رونیا توابیان، روناک مفاخری، میترا قبادی و اسرا مفاخری
مهمانان شرکت کننده خانمها معصومه نعمتی، مهناز قبادی و آقای مهدی رحمان پور

اعضای تیم طبق هماهنگی قبلی در محل تجمع میدان اتحاد، قروه را به مقصد خلخال ترک نمودیم خودروی مورد استفاده یک دستگاه مینی بوس ایسوزو استیجاری بود .
پس از عبور از شهرستان بیجار در ۳۵کیلومتری شهر زنجان در مجتمع رفاهی امام خمینی ساعت ۷:۱۰ توقف کرده و پس از صرف صبحانه و ادامه مسیر به زنجان از طریق آزادراه زنجان تبریز – سه راهی سرچم ساعت ۱۳:۱۵به خلخال رسیدیم که جهت صرف ناهار و استراحتی مختصر به تفرجگاه ازنا در فاصله چند کیلومتری خروجی شهر خلخال به اسالم هست رفته( لازم به ذکر است در این تفرجگاه سوپر مارکت و رستوران و آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی موجوداست) پس از صرف ناهار ساعت ۱۴:۴۰به مسیر خود ادامه دادیم و پس از طی مسافتی ۴۰کیلومتری و بهره بردن از مه جاده و زیبایی های منطقه در جاده خلخال به اسالم ساعت ۱۶به روستای گردشگری و زیبای متش رسیدیم (این روستا هم دارای کلیه امکانات تفریحی و توریستی لازم هست) پس از هماهنگی با یک دستگاه خودروی نیسان جهت جابجایی کوله ها ساعت ۱۶:۲۰دقیقه به سمت کمپ جنگل که منطقه دریا بن نام دارد حرکت کردیم که پس از طی مسافت حدودا ۲ساعتی و عبور از جاده های بسیار زیبا و دیدنی جنگلی ساعت ۱۸:۳۰ به محل کمپ رسیدیم (در منطقه دریا بن امکانات شهری وجود ندارد از قبیل آب لوله کشی، برق و آنتن موبایل از این لحاظ بکری خود را حفظ نموده اما چندین مغازه سوپر مارکت و غذا خوری های سنتی و محلی و آب آشامیدنی چشمه موجود است)و پس از برپایی کمپ و استقرار اعضا، باهماهنگی سرپرست چند نفر از اعضا جهت ارزیابی و مسیر یابی پیمایش فردای جنگل به منطقه رجوع کردند و پس از برگشت و صرف شام و استراحت در روز بعد، بعد از صبحانه ساعت ۸صبح جهت پیمایش جنگل کل گروه حرکت کرده و پس از طی مسیر زیبا و بکر حدودا ۲کیلومتری به آبشار قشنگ و زیبای بن رسیدیم.

پس از استراحت کوتاه وگرفتن عکس های یادگاری به مسیر خود جهت پیمایش جنگل ادامه دادیم که پس از طی مسیر زیبا و عبور از رودخانه طبق برنامه در انتهاساعت ۱۳ به روستای خلیان رسیدیم

که در آنجا پس از صرف چایی و تنقلات ادامه برنامه در مسیر دیگری که مسیر دسترسی روستایی بود، به محل کمپ در منطقه دریا بن بازگشتیم و پس از صرف ناهار و استفاده از فضای بارانی و مه آلود ویک شبمانی زیبای جنگلی شب را در محل کمپ استراحت کرده و فردای آن روز پس از صرف صبحانه و هماهنگی قبلی با راننده خودروی نیسان ساعت ۹منطقه کمپ دریا بن را به مقصد روستای متش ترک کردیم. پس از طی مسافت زیبا و دیدنی جنگل ساعت ۱۱:۲۰ به روستای متش رسیدیم و پس از جابجای ماشین و وسایل ها از طریق جاده و گردنه زیبای خلخال به اسالم و دیدن زیبایی های بکر جاده طی مدت زمان ۲ساعت و طبق برنامه پیش رو به ساحل زیبا و مواج گیسوم که یک منطقه محافظت شده ودارای کلیه امکانات رفاهی هست رسیدیم.

ساعت ۱۳:۳۰ پس از برپایی چادر ها و صرف ناهار اعضا به ساحل نوردی و آب تنی در محل های پیش بینی شده توسط مجموعه پرداختند و پس از آن بعد از یک روز شاد و مفرح به صرف شام و شبمانی زیبا در کنار دریا پرداختند و صبح روز آخر نیز پس از جمع آوری چادر ها و صرف صبحانه مسیر باز گشت از ساحل گیسوم را به سمت قروه پس از گذشتن از شهر های رشت و تاکستان و صرف ناهار در پارک بین راهی شهرستان آوج از مسیر همدان ساعت ۱۹به شهرستان قروه رسیدیم که اینچنین برنامه ۴روزه دلنشین و شاد ما در قروه به پایان رسید.در آخر ضمن تشکراز تمامی اعضای شرکت کننده در برنامه آرزوی سلامت و بهروزی برای همه عزیزان را دارم بدرود.