صعود یک روزه به قله دماوند به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره دو همنورد سامان نعمتی و رامین سنگین آبادی

مورخه ۳۰ تیر ماه ۴ تن از اعضای باشگاه قاجر بمناسبت گرامیداشت زنده یادان سامان نعمتی و رامین سنگین آبادی در یک فوق برنامه به قله دماوند صعود نمودند….
اعضای شرکت کننده در برنامه آقایان:
محمد میرانی، محمدرضا جلالی، مهدی معظمی و علی رضا میمنت
گزارش برنامه در ادامه مطلب..

 

گزارش برنامه
روز چهارشنبه ۲۹ تیر تیم با استفاده از یک دستگاه خودرو سبک حرکت خود را ساعت ۱۴ از قروه آغاز کردند پس از عبور از شهرهای همدان، تهران، بومهن، آبعلی و امامزاده هاشم ساعت ۲۰ به روستای پلور رسیدند.
پس از ۴۰ دقیقه توقف در کمپ فدراسیون، ساعت۲۰:۴۰ با استفاده از یک دستگاه خودرو کمک دار و در فاصله زمانی ۴۰ دقیقه یعنی ساعت ۲۱:۲۰ به محلی موسوم به گوسفندسرا رسیدند.
در این محل یک مسجد موسوم به صاحب الزمان احداث شده است .
در این محل کمپ برقرار گردید و چادر ۴ نفره بر پا شد .
بعد از صرف شام تیم ساعت ۱۱تیم استراحت نمود و بر اساس برنامه زمانبندی ساعت ۳ روز پنجشنبه بیدار باش اعلام گردید. تیم ۴نفره( موسوم به ۳+۱) ساعت ۳:۳۰ حرکت پیاده خود را آغاز کرد .
در این برنامه سرپرست برنامه محمدرضا جلالی، مسئول فنی محمد میرانی بوده و علیرضا میمنت به عنوان سرقدم تعیین شد.
هنگام شروع حرکت، هوا تاریک بود و تیم ساعت ۶ صبح به کمپ بارگاه سوم ، ساعت ۹ به حوالی آبشار یخی( ارتفاع ۵۱۰۰متری)و ساعت ۱۲به قله ۵۶۳۱متری دماوند رسید.
در مسیر بدلیل تردد حدود ۱۰۰۰نفر کوهنورد غیر حرفه ای و عدم امکان سبقت از آنها در حرکت تیم تاخیر ایجاد گردید و در قله نیز بدلیل ترافیک برای گرفتن عکس یادگاری ۴۰ دقیقه توقف ایجاد گردید و در ادامه تیم ساعت ۱۲:۴۰ برگشت را آغاز نمود و ساعت ۱۵ به بارگاه سوم و ساعت ۱۶:۴۰ به کمپ واقع در گوسفندسرا رسید و برنامه صعود خاتمه یافت .
در طول مسیر در دو نقطه گوسفندسرا و بارگاه سوم می توان آب تهیه کرد و در هر دو محل سرویس بهداشتی مناسب وجود دارد و در محل بارگاه سوم یک پناهگاه مجهز برای استفاده کوهنوردان احداث شده است.
در مجموع تیم فاصله بین گوسفندسرا و قله را در رفت ۸ ساعت و نیم و در برگشت ۴ ساعته طی نمود .
در این ایام سال در کلیه ساعات شبانه روز خودروهای سبک بصورت شیفتی در محل حاضر هستند و کار انتقال کوهنوردان از کمپ و یا پارکینگ به گوسفندسرا را انجام میدهند. برنامه نهایتا ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ تیر ماه در شهر قروه خاتمه یافت. زنده و جاوید باد یاد تمام جان باختگان کوهستان علی الخصوص سامان نعمتی و رامین سنگین آبادی.
گزارش از علیرضا میمنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *