صعود به قله قاجر

مورخه ۲۸ آذر ماه ۶ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم به قله قاجر صعود نمودند.

افراد شرکت کننده در برنامه:

مهدی مهدی عراقی، مهشید الماسی، مهدی معظمی، حسین عربیان-مهدی معظمی
شهرام نعمتی(سرپرست فنی)، ادیب خالدیان(سرپرست)

قله قاجر

گزارش برنامه
منطقه : جنوب قروه، روستای پیرسلیمان
ارتفاع شروع :۲۳۵۰
ارتفاع قله : ۲۹۰۰
مسافت پیموده شده (رفت و برگشت): ۱۲ کیلومتر
وضعیت آب و هوا : خشک و سرد در ادامه صعود در ارتفاع بالا وزش باد شدید.
وضعیت آنتن دهی : عالی

معرفی قله:
کوه قاجر(ریقنه) در جنوب شهرستان قروه و حد فاصل مرز استان کردستان و کرمانشاه قرار دارد. برای رسیدن به دامنه کوه، از این مسیرها می توان گذشت. از قروه به طرف روستاهای قلعه، سرتیپ آباد، امین آباد، پیر سلیمان و از آخرین روستا یعنی پیر سلیمان پناهگاه مشاهده می شود.

نمایی از قله

ساعت ۶ صبح پس ازچند دقیقه تاخیر با خودروی شخصی به سمت مبدا صعود حرکت کردیم، در طی مسیر مه شدیدی وجود داشت اما جاده‌ها بدون برف بودند. ساعت ۶:۴۰ دقیقه به آخرین روستا رسیدیم و به سمت پناهگاه بدر (بیر) حرکت کردیم.
از روستا اگر مسیر جاده را پیش بگیریم ما را به پناهگاه هدایت میکند(لازم به ذکر است در فصل زمستان از یال مستقیم به پناهگاه رفته و از صعود مسیر تابستانه پرهیز کنید)حدود ساعت ۸ به پناهگاه رسیدیم و پس از صرف صبحانه و استراحت به سمت قله رفتیم، یال پشت پناهگاه را تا خط الرس ادامه می دهیم.

سپس به سمت غرب حرکت میکنیم. (اگر به سمت شرق خط الراس را ادامه بدهیم به سمت قله بدر می رویم) اما هدف ما قله قاجر است. روی خط الراس مه آلود و باد شدیدی می وزد، مسیر کوتاهی تا قله مانده که آن را طی میکنیم و به قله می رسیم.
پس از عکاسی از همان مسیری که آمده بودیم بر میگردیم، در پناهگاه استراحت مختصری میکنم و به روستا بر می گردیم.
در مسیر بازگشت آقای نعمتی در مورد بهمن شناسی و آموزش های لازم توضیحاتی را ارائه دادند.
در نهایت با سلامت کامل به قروه رسیدیم و این برنامه و صعود هم به پایان رسید .