دو نماینده از جامعه کوهنوردی مشعل‌دار المپیک زمستانی شد
در هیاهوی حادثه غم انگیز سقوط بهمن در اشترانکوه خبر مهم دیگری در حاشیه قرار گرفت و به آن پرداخته نشد.
سامسونگ به عنوان یکی از حامیان رسمی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کار انتخاب ۱۵۰۰ نفر از حمل‌کنندگان مشعل المپیک را بر عهده داشت. به همین منظور کمپینی بزرگ برگرفته از روح المپیک در سرتاسر جهان راه‌اندازی کرد تا شخصیت‌هایی الهام‌بخش و موثر در هر جامعه به عنوان یکی از ۷۵۰۰ نفر حمل کننده مشعل المپیک زمستانی انتخاب شوند.
سامسونگ ایران نیز طی فراخوانی از تمامی علاقه‌مندان دعوت کرد دلایل خود را برای حضور در مراسم حمل مشعل المپیک به این شرکت اعلام کنند. نهایتا از میان هزاران درخواست دریافت شده ۶ نفر توسط هیات داوران انتخاب شدند. همچنین سه نفر نیز به دلیل فعالیت‌های برجسته اجتماعی و زیست محیطی به صورت مستقیم از طرف این شرکت برای حمل مشعل المپیک زمستانی ۲۰۱۸ دعوت شدند…….

این ۹ نفر در مراسمی که با حضور بهرام رادان، بازیگر سرشناس سینمای‌ ایران و پرچمدار این کمپین برگزار شد، به طور رسمی معرفی شدند.المپیک زمستانی ۲۰۱۸ از بیستم بهمن ماه امسال در شهر پیونگ چانگ کره‌‌جنوبی آغاز می‌شود. اما مشعل این بازی‌ها از دهم آبان ماه، به مدت ۱۰۱ روز، توسط ۷۵۰۰ نفر از ۹۵ کشور جهان، در مسافتی حدود ۲۰۱۸ کیلومتر حمل خواهد شد و به محل برگزاری مراسم افتتاحیه خواهد رسید.
بهرام رادان سفیر کمپین حمل مشعل المپیک زمستانی ۲۰۱۸، درباره پیوستن خود به این کمپین گفت :«روز اولی که پیشنهاد سفیر کمپین حمل مشعل المپیک پیونگ چانگ کره جنوبی به من ارائه شد، در ابتدا فکر می کردم این پیشنهاد هم مثل سایر پیشنهادهای کاری است و به آن به دید کار نگاه می‌کردم. اما متوجه شدم این یک کار ارزشمند انسان دوستانه است.»رادان در پایان با اشاره به افرادی که به عنوان مشعل داران المپیک زمستانی ۲۰۱۸ معرفی شدند، گفت: «من فکر می‌کنم تک تک افرادی که برای حمل مشعل المپیک زمستانی پیونگ چانگ انتخاب شدند، می‌توانند الهام بخش کسانی باشند که در خلوت خودشان نغمه ناامیدی سر می‌دهند و ما امیدواریم که امروز بذر امید را در جامعه بکاریم.»
از ۹ نفری که برای حمل مشعل المپیک زمستانی انتخاب شده‌اند می‌توان به آقایان حسن میرزاحسینی (عضو تیم ملی اسکی و سنگنوردی جانبازان و معلولین ایران)، عظیم قیچی‌ساز (تنها هیمالیانورد ایرانی که توانسته به هر چهارده قله هشت هزار متری صعود کند)، سیروس انتخابی (فعال محیط زیست)، رضا عابدینی (فعال اجتماعی) و خانم‌ها بهناز شفیعی (اولین دختر موتور ریس سوار و قهرمان اولین مسابقه رسمی موتور سواری ایران)، سارا داستان (از اعضای فعال انجمن ام اس ایران)، هلیا باغبانی (نخستین دختر ایرانی که در سن بیست سالگی عنوان خلبان دوم را دریافت کرده است)، فروغ عباسی (یکی از اعضای تیم ملی اسکی و تنها نماینده زن ایران در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی)، هایده شیرزادی (کارآفرین و فعال محیط زیست ایرانی) اشاره کرد.
 این افراد به همراه بهرام رادان، سفیر کمپین حمل مشعل المپیک از روز ۲۴ آذرماه در برنامه‌های حمل مشعل المپیک زمستانی حاضر می‌شوند. مشعل المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ از روز ۱۰ آبان تا ۲۰ بهمن ماه به مدت ۱۰۱ روز در ۱۷ شهر کره جنوبی حمل می‌شود.
منبع : تسنیم / آی سینما باتشکر از کوه نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *