پیمایش خط الراس پنجعلی به بدر

مورخه ۱۰ آذر ماه ۲ تن ار اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم خطالراس پنجعلی به بدر را در جنوب قروه پبمایش نمودند.

گزارش برنامه در ادامه مطلب…

روز پنجشنبه ۹ آذر راس ساعت ۶:۲۰ از قروه همراه آقای محمد میرانی با ماشین مهدی عباسی به روستای حسین آباد که قله پنجعلی در آنجا قرار دارد، حرکت کرده و ساعت ۷:۱۰ به روستا رسیدیم.
         در هوایی خوب ساعت ۷:۱۵ مسیر را به سمت قله بدر شروع کردیم . ساعت ۱۰:۴۵ که روی خط الراس بودیم، صبحانه را صرف کردیم.
ساعت ۱۱:۱۰ دوباره به راه افتادیم . در پیمودن این مسیر راه های برفی را نیز پشت سر گذاشتیم که از سرعت ما می کاست .ساعت ۱۶:۴۵ به مانگه دول رسیدیم بعد از مدتی  استراحت و خوردن تنقلات پرداختیم ادامه مسیر دادیم..
         راس ساعت ۱۸:۲۳ دقیقه نزدیکا قلۀ سامان  در هوایی سرد و باد شدید در بین دو صخره که در مسیر باد کمتری قرار داشت،چادر را به کمک هم برپا کردیم و پس از صرف شام،خوابیدیم.
۱۰ آذر
         صبح روز جمعه بعد از صرف صبحانه و جمع کردن چادر و وسایل شخصی،در ساعت ۸:۳۰ به سمت قله سامان حرکت کرده و ساعت ۱۰:۴۵ به این قله رسیدیم . بعد از گرفتن عکس قله را به سوی قلۀ قاجر ترک کردیم و پس از پشت سر گذاشتن این قله؛ساعت۱۱:۵۰ به پناهگاه بدر رسیدیم. .
         در پناهگاه پس از استراحت و خوردن نهار در ساعت ۱۳:۰۰  به سمت روستای پیر سلیمان حرکت کردیم و ساعت ۱۳:۵۰به این روستا رسیدیم . با هماهنگی قبلی ای که انجام شده بود؛ مهدی عباسی و علی میرانی،در روستا منتظر ما بودند. ساعت ۱۴:۲۰ به قروه رسیدیم.
گزارش: اسماعیل عباسی

تاریخ اجرای برنامه: ۹ الی ۱۰ آذرماه ۱۳۹۶
شرکت کنندگان آقا: محمد میرانی،اسماعیل عباسی (سرپرست)