حادثه منجر به فوت در دره کمجل
یک  نفر از اعضای یک تیم ۶ نفره دره نوردی  از استان تهران (رودهن) که روز ظهر گذشته قصد دره نوردی و فرود در دره کمجل را داشت با سقوط در یک آبشار ۳۰ متری دچار حادثه جدی گردید.
بنابر گزارش های رسیده این تیم به همراه تیم دره نورد دیگری از استان مازندران قصد عبور از دره کمجل را داشتند که روز پنج شنیه دهم تیر ۱۳۹۵ یکی از دره نوردان  در اثر ضربه ای دچار دررفتگی کتف شد . با کمک نیروهای آشنا به کمک های اولیه کتف دره نورد جا انداخته شد. پس از این حادثه هر دو تیم استان مازندران و تهران پس از شب مانی به مسیر خود ادامه داده و تیم مازندران از انتهای دره خارج می شود ولی تیم استان تهران با حادثه دیگری مواجه می شود.
حدود ساعت ۱۵ یکی از دره نوردان از آبشاری ۳۰ متری سقوط می کند که شدت ضربه باعث شکستگی پا و چندین دنده قفسه سینه وی می شود. بلافاصله اعضای تیم همراه وی نسبت به کمک رسانی  به فرد حادثه دیده اقدام می نمایند و با ثابت کردن شرایط مصدوم و خروج وی از مسیر دره نسبت به کمک های اولیه اقدام می نمایند …….
اخبار تکمیلی حادثه منجر به فوت “دره کمجل”
هم اکنون عملیات انتقال جسد متوفی زنده یاد “زهره زلفی”  توسط تیم “دره نوردی  و جستجو و نجات استان البرز” با موفقیت انجام گرفت.
با خبر شدیم دیگر مصدوم این حادثه “محمد زلفی” در بیمارستان چالوس بستری می باشد که دچار  شکستگی لگن، شکستگی مچ دست، و آسیب جدی در کمر شده است.
نفرات تیم البرز: حسین الوندی، فرید صفری، حسین شایگان،حسین رضواندوست، سلمان بهمن دار، فرشاد کرمی

هم زمان نیز به نیروهای امدادگر، بخش جستجو و نجات فدراسیون و هیات کوهنوردی استان مازندران و تهران اطلاع رسانی می کنند.
بلافاصله تیمی از کوهنوردان زبده استان های البرز و تهران جهت کمک رسانی به سمت منطقه اعزام می شوند تا با کمک تیم استان مازندران که روز جمعه از دره خارج شده هرچه سریعتر با کمک نیروهای بلد محلی از طریق مسیرهای فرعی به مجروح حادثه دیده برسند.
از طرفی تلاشها برای اعزام هلی کوپتر از طریق واحد  EOC استان البرز و مازندران انجام گردیده که با توجه به مسیر خطرناک و دره ای منطقه، شیب زیاد، عدم امکان وینچ بلند و نزدیک شدن به غروب امکان پرواز هلی کوپتر وجود نداشت.
متاسفانه دره نورد حادثه دیده در دره “کمجل”  به علت شدت صدمات وارده به قفسه سینه و صدمات متعدد دیگر جان خود را از دست داد.
این بانوی دره نورد به همراه همسر خود و ۴ نفر از دوستان شان اقدام به پیمایش این دره نموده بودند که بروز این حادثه آنان را زمین گیر کرد.
به نظر می رسد یکی دیگر از اعضای این تیم نیز دچار جراحت های سطحی در ناحیه سر شده که مشکل جدی نمی باشد.
 منبع:کانال تلگرام انجمن پزشکی کوهستان ایران با تشکر از کوه نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *