گزارش اقدامات انجام شده جهت یافتن کوه‌نورد مفقود شده در ارتفاعات دماوند
کارگروه پزشکی، جستجو و نجات کوهستان فدراسیون گزارشی را درخصوص اقدامات انجام شده جهت یافتن کوه‌نورد مفقود شده در ارتفاعات دماوند به این شرح تنظیم و منتشر کرد: … 
“متعاقب اعلام خبر عدم بازگشت یکی از کوه‌نوردان بندرعباسی بنام آقای “برکت صادقی” به فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی؛ بلافاصله اولین اقدامات لازم در خصوص اعزام تیم جستجو و نجات با همکاری امدادگران امداد و نجات کوهستان هلال احمر پایگاه پلور مازندران انجام شد. در ابتدای صبح اولین روز مفقودی این کوهنورد در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه تیم جستجو و امداد هلال احمر با هماهنگی کارگروه جستجو ونجات فدراسیون کوهنوردی به ارتفاعات مسیر جنوبی دماوند اعزام شد که تا ارتفاع ۴۶۵۰ متری مسیر جنوبی دماوند از مسیر یال “ملاخوران” که احتمال زیادی در منحرف شدن کوهنورد یاد شده به این مسیر میرفت به جستجو پرداختند که در طی جستجو با شرایط آب و هوایی متغیر و بارش متناوب تگرگ برف مواجه شدند و بناچار مجبور به بازگشت گردیدند……..

در روز شنبه اول خرداد ماه نیز جلسه ای در هیات کوهنوردی استان هرمزگان با حضور مسئولین هیات کوهنوردی استان و بخش جستجو و نجات استان و با تبادل نظر مسئولین کارگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی برگزار گردید. در این جلسه قرار گردید یک تیم ۱۲ نفره از امدادگران و کوهنوردان باتجربه استان جهت جستجو و نجات در منطقه به تهران اعزام گردند.
لازم به توضیح است کوهنورد مزبور علی رغم تذکر نمایندگان فدراسیون در منطقه اقدام به صعود انفرادی نموده و با توجه به اینکه وضعیت هوایی منطقه متغیر و همراه با بارش شدید بوده است به صعود خود ادامه داده است.
در روزهای بعد و با توجه به عدم یافتن اثری از کوهنورد مفقود شده با هماهنگی بخش جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی تیم های مختلفی از استان های تهران، البرز، مازندران، خراسان جنوبی و کوهنوردان آزاد به تناوب به منطقه برای جستجو اعزام گردیدند. همچنین دو بار پرواز بالگرد امداد هلال احمر از استان های تهران و مازندران جهت یافتن این کوهنورد اعزام گردیدند که این جستجوها نیز موفقیت آمیز نبود.
با توجه به بارشهای زیاد زمستان و بهاره سال جاری ارتفاعات بالای ۴۰۰۰ متر قله دماوند هنوز چهره زمستانی دارد و نیاز به زمان بیشتر جهت آب شدن برفها و یخچالهای منطقه وجود دارد تا دید بهتری جهت جستجو های مجدد انجام گیرد.
هفته گذشته در روزهای ۲۰ تا ۲۳ خرداد ماه نیز تیم مشترک دیگری از کوهنوردان استان های البرز و خراسان شمالی به جستجو پرداختند که متاسفانه بی نتیجه ماند.
در پایان هفته جاری در صورت مساعد بودن هوا تیم دیگری متشکل از ۱۲ نفر از کوهنوردان فنی و با تجهیزات کامل  از هیات کوهنوردی شمیرانات و همچنین تیم دیگری از استان هرمزگان با تجهیزات کامل جهت جستجوی مجدد عازم منطقه می باشند.
مطمئنا دغدغه فدراسیون کوهنوردی ایمنی و سلامتی کلیه ورزشکاران و کوهنوردان تحت پوشش خود می باشد و برنامه های زیادی در طی چند سال اخیر جهت نیل به این هدف تدوین گردیده و در حال اجرا دارد.
در صورت دریافت اطلاعات جدید متعاقبا به اطلاع خواهد رسید. “
منبع: پایگاه خبری فدراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *