حادثه برای کوه نورد ایتالیایی در لیلا پیک پاکستان
به گزارش سایت Planet Mountain پنجشنبه گذشته یعنی ۹ ژوئن ۲۰۱۶ برابر با ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ کوه نورد ۲۷ ساله ایتالیایی لئوناردو کومللی (Leonardo Comelli) در تلاش برای به ثبت رساندن اولین فرود با اسکی از قله لیلا پیک در قره قروم پاکستان جان خود را از دست داد. دیگر همنوردان این کوه نورد یعنی کارلو، زینو و انریکو صدمه ای ندیده اند.
فرودی که می توانست به یک رویا تبدیل بشه به یک تراژدی کامل تبدیل شد. در حالی که لئوناردو نزدیک به دیگر همنوردانش در حال فرود با اسکی بود جان خود را در اثر سقوط از دست داد. 
این گروه چهار نفره کوچک اما با تجربه ایتالیایی اواخر ماه می به قره قروم پاکستان اومده بودند تا اولین فرود با اسکی از جبهه شمال غربی لیلا پیک را به ثبت برسانند. این مسیر گیج کننده ۱۵۰۰ متری شیب دار قبلا نیز توسط اکسپدیشن های دیگری یک تلاش ناموفق به خود دیده بود. ……

این تیم بعد از برقراری کمپ پیشرفته (ABC) خود در ارتفاع ۵،۳۵۰ متری به سمت قله ۶،۰۹۶ متری راه افتادند اما به خاطر مساعد نبودن شرایط برف در ارتفاعات بالاتر تقریبا از ۱۵۰ متری قله برگشتند. طبق گزارش های اولیه لئوناردو در حین تراورس با از دست دادن تعادل خود در حدود ۴۰۰ متر در یک منطقه ترکیبی شیب دار سقوط کرد. دیگر همنوردان او کاری به جز برگرداندن جسد او نتوانستند بکنند. 
لئوناردو کومللی اهل یک شهر کوچک در حاشیه منطقه تریست (Trieste) بود. او سنگ نوردی را از ۱۶ سالگی شروع کرده بود. نگاه او خیلی زود از صخره ها به کوهستان معطوف شد و بعد از صعود مسیرهای طولانی کوهستان، اسکی کوهستان، اسکی در مسیرهای شیب دار و یخ نوردی رو شروع کرد. او در حال تبدیل شدن به یک راهنمای کوهستان بود و سوای اینکه یک کوه نورد خوب بود یک عکاس با استعداد و علاقه مند نیز بود. او تصاویر ماندگاری با دوستانش خلق کرد و عاشق کوه های آلپ جولیان بود و مدام در جستجوی صخره و یخ و برف و عکس های عالی بود.
منبع خبر و تصویر: PlanetMountain با تشکر از وبلاگ سولدوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *