اولین صعود زمستانی نانگاپاربات
خبر رسمی اولین صعود زمستانی نانگاپاربات اعلام شد
آلکس تکسیکون، علی سدپارا و سیمونه مورو  ساعت پانزده و سی و هفت دقیقه به وقت محلی موفق به اولین صعود زمستانی قله نانگاپاربات شدند. تامارا لانجر بنا به دلایل نامعلومی اندکی قبل از قله متوقف شد. کوه نوردان در راه بازگشت از قله هستند. آنها شب را در کمپ ۴ خواهند بود و فردا به کمپ اصلی باز خواهند گشت تا اولین صعود زمستانی این قله را کامل کنند. تبریک برای این تلاش عالی.
عاقبت تلاشی که از سال ۱۹۸۸ شروع شده بود توسط آلکس تکسیکون، سیمونه مورو و علی سدپارا حدود ساعت پانزده و چهل دقیقه به وقت محلی (پاکستان) در روز جاری ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ به سرانجام رسید.
کمپ اصلی که با بی سیم با کوه نوردان در ارتباط است، صعود را تایید کرد. تامارا لانجر بنا به دلایل نامعلومی اندکی قبل از قله متوقف شد، متاسفانه جزئیات خروج او از تیم در دسترس نمی باشد. کوه نوردان در حال حاضر مشغول فرود هستند، آنها شب را در کمپ ۴ خواهند ماند و فردا به کمپ اصلی باز خواهند گشت. آب و هوا همچنان مطلوب است .
صعود روشمند
پنجره آب و هوایی نانگاپاربات در فصل زمستان هرگز به اندازه کافی طولانی نیست. برای استفاده از پنجره جاری، تیم بخش کوتاه تر کوهستان را در شرایط بد صعود کرد. آنها وقتیکه شرایط خوب شد در کمپ ۲ بسر می بردند بنابراین از سه روز فرصتی که در اختیار آنها قرار گرفت برای رسیدن به قله استفاده کردند.
صعود
آلکس تکسیکون، علی سدپارا، تامارا لانجر و سیمونه مورو کمپ اصلی را در ۲۲ فوریه ترک کردند. بعد از جدال با باد شدید و شرایط سخت صعود، آنها حوالی ساعت ۱۷ به ارتفاع ۶۱۰۰ متر در کمپ ۲ رسیدند. ۲۰۰۰ مترصعود ماراتن در حدود یازده ساعت انجام شد. بادهای طوفانی درتمامی شب و روز بعدی در جریان بود، شب را به استراحت و هیدراته خود پرداختند و در انتظار بهبود شرایط باقی ماندند. طوفان عاقبت ساعت ۲ بامداد ۲۴ فوریه پایان یافت. کوه نوردان آماده بهره مندی از فرصت بوجود آمده برای ادامه صعود بودند. روز ۲۴ فوریه آنها به کمپ ۳ در ارتفاع ۶۷۰۰ متر رسیدند. روز ۲۵ فوریه چهار کوه نورد کمپ ۴ را در ارتفاع ۷۱۰۰ متر در لبه آبگیر بازهین برقرار کردند. حمله نهایی به قله ساعت ۶ صبح امروز انجام شد.
نکات برجسته صعودهای زمستانی……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *