چگونه قلب دوم خود را گرم نگاه داریم؟
 بسیاری از ما تاکنون بارها این نکته را شنیده ایم که ” پا ” قلب دوم انسان است. عضو مهمی که ما بر روی آن می ایستیم و حرکت می کنیم. در طول فصل سرما بسیاری از ما بیش از هر نقطه دیگر از بدن خود در پاهای خود احساس سرما می کنیم. اما دلیل این امر چیست و چگونه می توان از این امر جلوگیری کرد؟ اگر مایل هستید به پاسخ این سوالات برسید این مطلب را مطالعه کنید.
 “پا” در بدن انسان در پایین ترین نقطه نسبت به سایر اعضا قرار می گیرد. این عضو از قلب نیز به دور بوده و طبیعتا یکی از آخرین بخش هایی از بدن است که خون و مواد حیاتی به آن رسیده و به همین دلیل است که احساس سرما نیز در این عضو بیشتر است….

دلیل دیگر این امر کم بودن چربی در اطراف پا است. همه ما می دانیم که چربی بدن به صورت طبیعی به عنوان یک لایه محافظ در برابر سرما عمل می کند و زمانی که در عضوی کم باشد احساس سرما در این عضو بیشتر خواهد بود.
دلیل دیگر این امر تماس کف پا با سطح زمین است. به نوعی ، پا یکی از اعضایی است که به صورت دائم با سطح زمین در تماس مستقیم یا نزدیک است و به همین دلیل بیشتر در معرض تغییر دما قرار دارد.
فراموش نکنیم که غفلت در این زمینه می تواند به آسیب رسیدن به اندام داخلی پا منجر شده و عوارض جبران ناپذیری را برای انسان ها به دنبال دارد.
اما بهتر است که به راه هایی برای گرم نگاه داشتن پا در زمستان بپردازیم. یکی از بهترین راه ها برای گرم نگاه داشتن پا در فصول سرد شستشوی مرتب پا با آب گرم است. این عمل موجب می شود تا جریان خون در پاهای شما تسریع شده و پاها گرم شود.
ماساژ دادن پا در طول فصول سرد نیز می تواند بسیار موثر باشد. این عمل نیز به مانند شستشوی پا با آب گرم می تواند جریان خون در پا را سرعت بخشیده و به گرم شدن پا کمک کند.
گرم نگاه داشتن پا در طول خواب شبانه یکی دیگر از مسائل مهم است که متاسفانه آنچنان به آن توجه نمی شود. این عمل می تواند کل بدن را گرم کرده و خواب راحت تری را برای شما به ارمغان می آورد. به این منظور استفاده از کیف های آبجوش بسیار موثر خواهد بود.
در زمان خروج از منزل نیز پوشاندن و گرم نگاه داشتن پا بسیار مهم است. به طور کل نمی توان آنچنان پا را پوشاند پس بایستی از پوشش های مناسبی برای پا بهره برد. استفاده از جوراب های پشمی و پوتین هایی با رویه کلفت بسیار مناسب است.
منبع: انجمن پزشکی کوهستان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *