۸۲ قله در ۸۰ روز
یولی اشتک و میکل وولبین صعود ۸۲ قله را آغاز کردند
 کوه نورد سوئیسی یولی اشتک و همنورد آلمانی و جوان او میکل وولبین با صعود از پیز برنینا پروژه صعود از ۸۲ قله ۴۰۰۰ متری آلپ را ظرف ۸۰ روز آغاز کردند. فهرست تمامی ۸۲ قله در لیست رسمی UIAA موجود است . هدف این دو چیز جدیدی نیست اما مطمئنا جالب خواهد بود . نه برای ثبت یک رکورد بلکه تاکید اشتک فقط برای تفریح و عشق به کوهستان است . سال گذشته آنها برای صعود زمستانی پیوسته از سه جبهه شمالی تری سیم دیلاوردو در دولومیت در کنار هم بودند و روز گذشته اولین قله پروژه جدید خود پیز برنینا را از طریق مسیر کلاسیک بیانکوگرات صعود کردند، سپس فرود آنها کمی زیر قله از طریق پاراگلایدر به سمت دره صورت پذیرفت.
در حال حاضر هر دو به سمت برنیس اوبرلند رکاب می زنند جایی که ۹ قله را دربردارد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود طی تابستان طولانی آنها بیش از یک صد هزار متر عمودی را صعود و حدود هزار کیلومتر را رکاب خواهند زد. از آنجا که در عصر اینترنت زندگی می کنیم پیشروی آنها از طریق ردیابی در گوگل مپ خواهد بود و تصاویر نیز در فیس بوک پست خواهد شد.
 شایان ذکر است که صعود تمامی ۸۲ قله ۴۰۰۰ متری در عرض ۸۲ روز در سال ۲۰۰۴ رویای کوه نورد فرانسوی پاتریک برهالت و فیلیپ ماگنین بود اما در طی این تور کوه نوردی برهالت به طرزی تراژیک زمانیکه بین تاشوم و دوم بود کشته شد. در سال ۲۰۰۷ راهنمای اسلوونیایی کوهستان میها والیک با همنوردانی متعدد تمامی ۸۲ قله را در عرض ۱۰۲ روز صعود کرد و از ون برای جابه جایی بین مناطق استفاده کرد اما در فصل زمستان. در سال ۲۰۰۸ فرانکو نیکو لینی و دیه گو گیوانی این قله ها را در عرض ۶۰ روز با پای پیاده ، اسکی و دوچرخه به یکدیگر متصل نمودند.
منبع : کوه نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *