سوء‌استفاده از نام «فدراسیون» به منظور سودجویی از کوه‌نوردان در «دماوند»
متأسفانه طی سال‌های اخیر دخالت‌های گاه و بیگاه نهادها و ارگان‌های شهری به منظور بهره‌برداری مالی از «کوه دماوند» موجب بروز نارضایتی در میان جامعه کوه‌نوردی، گردشگران و طبیعت دوستان شده است. از جمله از ابتدای سال جاری شورای اسلامی شهر رینه و شهرداری این شهر اقدام به ایجاد راه‌بند در مسیر جنوبی این کوه و اخذ عوارض به بهانه تخلیه زباله از کوهنوردان نموده است ….
این امر موجب گردیده تا کوهنوردان و گردشگران از حمل زباله‌های خود به مبدأ اجتناب نموده آن را در محیط کوهستان رها نمایند که علاوه بر رویت گردشگران خارجی با این برخوردهای زننده، ایجاد چهره زشت کوهستان و درمجموع نارضایتی‌های متعددی را به همراه داشته است.
از طرفی راهبند مذکور در مسیر جبهه جنوبی کوه دماوند، همراه با سوءاستفاده برخی عوامل مسئول محلی در اخذ مبالغ نقدی با سوء‌استفاده از نام «فدراسیون» به منظور سودجویی از کوه‌نوردان در «دماوند» انجام می‌گیرد، لذا فدراسیون کوه‌نوری با مکاتبات متعدد و پیگیرانه، خواستار رسیدگی و برخورد جدی از طریق‌ نهادهای ذی‌ربط با اقدامات و وضعیت موصوف گردیده است.
نامه‌ی فدراسیون به نهادهای مختلف عبارتست از:
جناب آقای مهندس مهدی چمران؛ رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران/ جناب آقای سلطانی‌فر؛ معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری / سرکار خانم معصومه ابتکار؛ معاون محترم رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران / ریاست محترم شورای اسلامی استان مازندران/ جناب آقای فیاضی؛ رئیس محترم  کمیته ملی طبیعت‌گردی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و جناب آقای فضلی بخشدار محترم لاریجان.
منبع: پایگاه خبری فدراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *