اعزام تیم کارشناسی جهت بررسی غار قلایچی
با توجه به مساله پیش آمده در مورد تخریب غار قلایچی، به پیشنهاد انجمن غار و غارشناسی و مصوبه کارگروه غارشناسی کشور ، دعوتی توسط دبیرخانه این کارگروه از اعضا آن مبنی بر اعزام تیم کارشناسی به  غار  قلایچی با حمایت سازمان محیط زیست کشور  انجام شد .
هدف این تیم آن است که از نزدیک شرایط کنونی غار  را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد و نتیجه این بازدید را کتبا جهت ارایه و تصویب نهایی به کارگروه غارشناسی کشور ارایه نماید.
 شایان ذکر است که طرح توریستی این غار توسط سرمایه گذاری به نام رسول مرادی به کارگروه ارایه شده است که هر مرتبه توسط این انجمن با دلایل کافی برگشت داده شده ، تا اینکه امسال نامبرده از خلاء تعطیلات نوروز استفاده نموده و اقدام به حفاری غیر مجاز برای حفر تونلی از زیر کوه  به غار نموده است.
پس از دریافت خبر از سوی اعضاء این انجمن در بوکان دفتر مرکزی طی مکاتباتی از سوی کارگروه غارشناسی و اداره محیط زیست آذربایجان شرقی و شهرستان بوکان ، فعالیتهای غیر قانونی این شخص را متوقف و مورخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ تیم مشترک غارنوردان ایران از شهرهای تهران، شهرکرد، سنندج، بوکان، کرمانشاه و چند تن از اعضای کارگروه غارشناسی کشور برای بررسی شرایط این غار ، وارد  این منطقه شدند.
منبع: انجمن غارنوردان و غار شناسان ایران 
پی نوشت: آقای داوود مفاخری عضو گروه قاجر قروه و  انجمن غارنوردان ایران شعبه سنندج و آقای هیوا احمدی عضو کانون کوهنوردان کردستان و  انجمن غارنوردان ایران شعبه سنندج در تیم کارشناسی شرکت نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *