«فتوبلاگ کوه‌نوشت» راه‌اندازی شد
«فتوبلاگ» همان‌طور که از نامش پیداست، وبلاگی‌ست که در آن عکس قرار می‌گیرد … به عبارت دیگر «فتوبلاگ»، به وبلاگی گفته می‌شود که در آن، حرف اول را «عکس» می‌زند حتی اگرتوضیحات متنی نیز وجود داشته باشد.
به شخصه با وجود این‌که «عکس‌نوشت» را دوست دارم اما معتقدم همیشه نمی‌توان برای هرعکسی مطلبی نوشت، و بر این باورم که گاه زبان تصویر گویاتر از هر کلمه و عبارتی‌ست! … از طرفی به قول «لوئیس هاین» (یکی از بزرگان تاریخ عکاسی مستند جهان): “اگر می توانستم هر ماجرایی را در قالب کلمات بگویم، دیگر نیازی نبود که دوربین را با خود به این طرف و آن طرف بکشم .” !
به هر حال فتوبلاگرها عکس‌هایی را که با دوربین خود گرفته‌اند منتشر می‌کنند و توضیحی کوتاه هم در مورد آن عکس، محل و موقعیت گرفتن عکس، تاریخ و غیره در قسمت توضیح هرتصویر می‌نویسند.
«فتوبلاگ کوه‌نوشت» نیز با عنوان «Aperture» راه اندازی شده است تا از این پس نگاه پرمهر شما گرامیان را به تماشای چشم‌اندازهای روزانه‌ی این «روزنه» از زوایه نگاه من و دوربینم دعوت کند … هر روز یک عکس!
آرشیو عکس‌ها نیز در قسمت Browse سایت موجود است و تصاویر در حوزه‌های مختلف با موضوعاتی از جمله: «طبیعت»، «پرتره»، «اماکن و ابنیه‌ی تاریخی»، «درشهر»، «تصاویر انتزاعی» و غیره دسته‌بندی و آرشیو می‌شوند.
گفتنی‌ست؛ بیننده می‌تواند نظر و دیدگاه خود را نیز در قالب کامنت در ذیل هر عکس قرار دهد … مرورگر پیشنهادی برای تماشای مناسب:  Mozila و Google Chrome.
آدرس فتوبلاگ به پیوست دامنه‌ی «کوه‌نوشت»:
منبع: کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *