گزارش برنامه نقشه برداری از غار کتله خور
طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ شهریور ۹۲ پس از فراخوان عمومی بر روی سایت انجمن غار و غارشناسی ایران، در نهایت ۱۸ نفر جهت شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کردند و از شهرهای مختلف ایران راهی منطقه گرماب و غار کتله خور شدند. با هماهنگی قبلی که آقایان شهریار بهزادیان و جواد نظامدوست با مسئولین این غار انجام داده بودند، مجوز لازم صادر گردید و شرکت کنندگان که در ساعات مختلف روز چهارشنبه و ساعت ۳ صبح روز پنجشنبه وارد منطقه شده بودند، در محل اقامت مستقر گردیدند. همان شب پس از بررسی های نهایی که بهمراه آقای آرش یاسمن پور روی نقشه انجام دادیم، افراد به چهار تیم تقسیم بندی شدند و قرار بر این شد که هر تیم جهت اتمام کلیه علامت سوالهای نقشه اولیه غار، در بخشی مجزا به فعالیت و نقشه کشی بپردازد.
صبح روز ۵ شنبه تیم اول که در انتهایی ترین قسمت غار می بایست فعالیت کند، در ساعت ۸ صبح و سایر تیم ها در ساعت ۹ وارد غار شدند. تیم ها در ساعات مختلف همان روز و در نهایت آخرین تیم در ساعت ۱ شب از غار خارج گردیدند.
روز بعد با توجه به وسعت کار و ورود دو نفر به منطقه این امکان وجود داشت که تیم ها به ۵ تیم تقسیم بندی گردد و مجدد تمام تیم ها جهت ادامه کار وارد غار شدند. در این روز آقای نظامدوست به اتفاق همسرشان خانم آریانژاد، جهت پشتیبانی از ما وارد منطقه شدند که جا دارد از حضور دلگرم کننده این دو بزرگوار تشکر کنیم.
همچنین آقای علیرضا زمانی که از پژوهشگران رشته حشره شناسی هستند و بطور تخصصی بر روی عنکبوتها تحقیق می کنند، در منطقه به بررسی و پژوهش پرداختند. در نهایت طی دو روز اکتشاف و نقشه برداری در مجموع در حدود ۲۵۰۰ متر نقشه برداری گردید و قسمتهایی از نقشه قدیمی نیز بازبینی و اصلاح شد.
اسامی شرکت کنندگان:
کیوان حسنی، اصلان مصطفوی، سارا جمالیان – تهران
علیرضا زمانی، مازیار غلامی، جلال زارعی، حسین شایگان – البرز
جعفر آهنگری، رضا جعفری – زنجان
لیلا مالکی، الهه حمیدی، سارا عدالتیان، یونس شریعتمداری – خراسان
آرش یاسمن پور، میدیا هاشمی، فرشته قادریان، داوود مفاخری، اسرا مفاخری – کردستان
از دوستان شرکت کننده در این برنامه بخاطر پشتکار و کار تیمی بسیار خوبی که داشتند کمال تشکر و قدردانی را داریم و نیز سپاس فراوان داریم از:
مسئولین غار کتله خور
شهریار بهزادیان
حمید نظامدوست
جواد نظامدوست
مژگان آریانژاد
سارا جمالیان
مازیار غلامی
گزارش از: سارا عدالتیان
منبع: انجمن غارنوردان و غارشناسان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *