جایگاه فعلی کوه‌نوردی «کردستان» شایسته این استان نیست!
دبیر هیئت کوه‌نوردی “کردستان” گفت: جایگاه فعلی کوه‌نوردی “کردستان” در کشور شایسته این استان نیست و باید با همت فعالان این عرصه جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
“محمد مهدی پناه” روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: فاصله ما با آنچه در ورزش کوه‌نوردی کشور رخ می دهد زیاد است. وی گفت: ورزشکاران کردستانی بیشتر به کوه‌پیمایی می پردازند تا اینکه به بخش‌های مختلفی همچون، سنگ‌نوردی، غارنوردی و دره‌نوردی نیز بپردازند.
وی اظهار کرد: ۸ دیواره‌ی سنگ‌نوردی نصب کرده ایم اما یک مربی در استان برای آموزش وجود ندارد!
وی با توصیه به گروه های کوه‌نوردی به بازنگری فعالیت‌های خود، گفت: باید واقعیت‌های موجود را بشناسیم و خود را با آن تطبیق دهیم تا بتوانیم تغییری ایجاد کنیم.
“مهدی پناه” با اشاره به اینکه تنها یک مقام سومی در صعودها توانسته ایم کسب کنیم، افزود: توانایی جوانان ما با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیای کردستان بیشتر از این است. وی یادآور شد: برخی از استان‌هایی که دارای طبیعتی کوهستانی همچون “کردستان” نیستند نیز در کوه‌نوردی از استان کردستان موفق‌تر عمل کرده اند.
وی با بیان اینکه آموزش اولویت اول هیئت کوه‌نوردی “کردستان “خواهد بود، افزود: سعی می کنیم با در نظر گرفتن توانایی‌ها، کلاس‌های آموزشی را در خود استان برگزار کنیم تا در هزینه های ورزشکاران نیز صرفه جویی شود.
وی گفت: هم اکنون توافق شده است که کلاس آموزش مربیگری صعودهای ورزشی به زودی در یکی از شهرهای استان برگزار شود.
دبیر هیئت کوه‌نوردی “کردستان” با تذکر این نکته که عدم کسب مجوز یا تمدید آن، دست هیئت را برای حمایت از گروه می بندد، افزود: سرپرست های گروه ها مجوزهای قانونی را کسب کنند و ورزشکاران را تحت پوشش بیمه ورزشی قرار دهند.
منبع: کوه نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *