اعزام بانوان کوه‌نورد کردستانی به صعودهای برون‌مرزی
خبرگزاری مهر: “مهران تیشه گران” مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان شامگاه پنجشنبه در دیدار باگروه‌های کوه‌نوردی بانوان استان کردستان اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان استان کردستان آمادگی اعزام گروه‌های کوه‌نوردی بانوان استان، در صورت فراهم شدن شرایط به کشورهای همسایه برای صعودهای برون مرزی  را دارد.
وی افزود: گروه‌های کوه‌نوردی بانوان استان کردستان طی چند سال گذشته فعالیت های مناسبی در صعود به قله های مرتفع کشور داشته‌اند و همین امر می‌تواند زمینه ساز اعزام آنها برای صعودهای برون مرزی در کشورهای هم‌جوار باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به وجود استعدادهای بزرگ در میان بانوان کوه‌نورد کردستانی ادامه داد: با انسجام بیشتر و برنامه ریزی های منسجم می‌توان به رشد این رشته ورزشی در استان در آینده نزدیک کمک کرد.
“تیشه گران” در بخش دیگری از سخنان خود استان کردستان را یکی از قطب‌های ورزش کوه‌نوردی در سطح کشور عنوان کرد و یادآور شد: کردستان سرشار از استعدادهای ناب در رشته ورزشی کوه‌نوردی است.
وی ورزش کوه‌نوردی را رشته‌ای شناخته شده و مورد علاقه مردم کردستان دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه این ورزش بسیار پرتحرک و سالم است و تمامی اقشار مردم در هر سن و سالی می توانند به آن بپردازند می توان با تلاش بیشتر پرداختن به این رشته ورزشی را بیش از پیش میان مردم نهادینه کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان کردستان گفت: سازمان‌ یافته‌تر شدن کوه‌نوردان استان با توجه به نیاز روز این ورزش امری حیاتی است و یکی از موارد مهم در این زمینه پیگیری بیمه ورزشی کوه‌نوردان استان کردستان است.
“تیشه‌گران” با اشاره به مشکل کمبود اعتبارات در ورزش و وجود تنگناهای فراوان در این خصوص، رشته کوه‌نوردی را جزو ورزش‌های اولویت‌‌دار این اداره کل دانست و افزود: برای بهره‌مندی گروه‌های کوه‌نوردی از اعتبارات بودجه ای از سوی اداره کل ورزش و جوانان کردستان به این رشته ورزشی اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه رشته های دیگر ورزش کوهنوردی مانند سنگ‌نوردی نیز جزو ورزش های مفرح هستند، اظهار داشت: توسعه این رشته های ورزشی می تواند در سالم سازی جامعه به ویژه میان جوانان و نوجوانان نقش موثری داشته باشد و باید بیش از پیش متولیان هیئت به این مهم توجه کنند.
منبع: خبرگزاری مهر
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *