۲۲ کوه‌نورد گرفتار در برف و بهمن اشترانکوه لرستان نجات یافتند
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات ۲۲ کوه‌نورد گرفتار در برف و بهمن ارتفاعات کوهستانی دو هزار و ۴۰۰ متری اشترانکوه توسط یک فروند بالگرد امدادی هلال احمر خبر داد.
ˈ”محمود مظفرˈ” شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: نجات این گروه کوه‌نوردی با تلاش یک ساعت و ۴۰ دقیقه ای پرواز یک فروند بالگرد جستجو و نجات در کوهستان جمعیت هلال احمر استان لرستان و با بکارگیری یک گروه عملیاتی و متخصص امداد و نجات در کوهستان احمر صورت گرفته است.
وی گفت: با ارزیابی های گروه امدادرسان اعزامی مشخص شد که دو نفر از این کوه‌نوردان مصدوم و دارای جراحت هستند که با ارایه خدمات پایه و اولیه حیات و اکسیژن درمانی  بالگرد امدادرسان آنان را به نزدیکترین مرکز بیمارستانی شهرستان درود انتقال داده است.
وی اضافه کرد،‌ آخرین گزارش های دریافتی از سر گروه امدادگران کوهستان حکایت از مساعد بودن حال عمومی ۲۰ کوه‌نورد دیگر است.
مظفر از عموم مردم خواست درصورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری حوادث دریایی و کوهستانی با شماره ۱۴۷ مرکز پاسخگویی اضطراری به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.
اُشْتُران‌ْ‌کوه، رشته‌ کوهی در شرق استان لرستان و یکی از بلندترین رشته‌کوه‌های زاگرس است، این رشته کوه از غرب به شهرستان دورود، از شمال به شهرستان ازنا و از شرق و جنوب به شهرستان الیگودرز محدود می‌شود و بلندترین قله این رشته‌ کوه به نام ˈسن‌برانˈ چهار هزار و ۱۵۰ متر ارتفاع دارد و مرتفع‌ترین نقطه استان لرستان است.
منبع: کوه نوشت
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *