تیم نانگا پاربات به خانه بر می گردد

 با دریافت اخباری مبنی بر برف سنگین در هفته آینده از  کارل گابل هواشناس مستقر در اینسبروک ، سیمونه مورو و دنیس اوروبکو تصمیم بسیار دشوار توقف اکسپدیشن شان و برگشت به خانه را گرفتند. این تیم در بحبوبه طوفان به مدت تقریبا چهار روز تا رسیدن باربران منتظر خواهند ماند. دو روز هوای مساعد پیش بینی شده است که امکان خواهد داد آنان به پایین برگردند.

این تیم ۵۱ روز پیش در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۱ عازم این اکسپدیشن شدند،  و با آمادگی جسمانی  و ذهنی خوب و شرایط مناسب هوایی، در ۳ ژانویه  2012 به کمپ اصلی در ۴۲۰۰ متر رسیدند . در مدت یک ماه، مورو و دنیس سه کمپ را برپا کردند و به ارتفاع ۶۶۰۰ متری رسیدند. اما، از ۲۷ ژانویه ۲۰۱۲ تا این زمان ، به علت بارش شدید و مداوم برف در کمپ اصلی زمین گیر شده اند
بقیه گزارش را در ادامه مطلب بخوانید…

سیمونه مورو می گوید:” آمادگی، تمرین دادن خود، پشتیبانی و فناوری پشتیبان های حیاتی برای طرح های کوهستانی مانند صعود به نانگا پاربات است. اینها تاثیر غیر قابل انکاری دارند، همانطور که در اکسپدیشن موفق گاشر دو پارسال مشاهده کردیم. اما ، در نهایت، رابطه بین انسان و کوه است. اگر کوه شرایط مناسب را برای رسیدن به هدف در اختیار قرار ندهد، نباید آن را شکست قلمداد کرد، بلکه باید آن را تجربه ای برای طرح های آتی دانست.”

دنیس اوروبکو هم می گوید:” کوهی زیبا و ماجراجویی دشوار همراه با دوستان. خدا را شکر می کنم که هنوز اینجا هستیم، و آماده هستیم چالش های جدیدی را شروع کنیم.”

با اذعان به اینکه زمستان و کوه در نهایت بر صبر و قدرت اراده آنها پیروز شده است، مورو و اوروبکو از دو اکسپدیشن دیگر که همزمان به وقوع پیوست یعنی تیم روس ها در کی دو و تیم لهستانی ها که آنها هم تسلیم شرایط سخت هوایی نانگا پاربات شدند تقدیر کردند.

مورو ، اوروبکو و ماتئو زانگا عکاس تیم مراتب تشکر خودشان را از تمام افرادی که آنان را در طی این انتظار طولانی حمایت کردند، از جمله طرفداران فراوان و اسپانسرهایی که از با ارسال پیام های شان آنها را حمایت و تشویق کردند،  اعلام کردند.

منبع: کوهنوردی ورزش و سلامتی
ترجمه از منبع : http://www.thenorthfacejournal.com/the-expedition-is-stopped-the-team-is-coming-back-home-2/

تیم نانگا به خانه بر می گردد
طبیعت یک بار دیگر قدرت خود را به رخ کشید ، اکسپدیش سایمون مورو و دنیس اروبکو به نانگاپاربات به هدف اولین صعود زمستانه از این کوه برهنه خاتمه یافت. کارل گیبل پیش بینی خوشایندی از شرایط جوی ارائه نداد ، ۵/۱ متر برف و باد شدید که در ارتفاعات بالا به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت می رسید ، به گزارش مورو شدت باد مثل خروش دهها هواپیما هنگام اوج گرفتن است در چنین شرایطی برگشتن ، تصمیم عاقلانه ای است . در بیس کمپ شدت باد به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و چادرها با ورقه هائی برای حمایت احاطه شده اند ، آشپزخانه و گنجه آذوقه با دیواره سنگی که مورو آنرا ساخته حمایت می شود ، آنها کمپ اصلی را در ارتقاع ۴۲۰۰ متری از جبهه دیامیر برپا کرده بودند و ۵۲ روز است که در حال تلاشند ، در خلال این مدت آنها تا ارتفاع ۶۶۰۰ متری سه کمپ برقرار کردند اما از ۲۷ ژانویه بارش برف و طوفان همچنان ادامه دارد ، آنها سعی داشتند مسیر جدیدی از طریق مسیری که مسنر و ایسندل در سال ۲۰۰۰ بر روی آن تلاش داشتند گشایش نمایند، این مسیر در سمت چپ جبهه دیامیر قرار دارد و برای صعود از آن ناچار به پیمایش یخچال و برج یخی کینشو بودند، در هر صورت تلاش و تجربه خوشایندی بود

منبع: گل کوه
http://www.planetmountain.com/english/News/shownews1.lasso?l=2&keyid=39167

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *