مراسم سالگرد مقبل هنر پژوه

HTML clipboard

شرکت کوهنوردان قروه درمراسم اولین سالگردمرگ نابهنگام مقبل هنرپژوه در بوکان


به مناسبت اولین سالگرد مرگ نابهنگام هیمالیانورد غرب کشور مقبل هنرپژوه عضو تیم ملی کوهنوردی روز جمعه مورخ ۲۲/۸/۸۷ مراسمی در سالن سینمای وحدت شهر بوکان برگزار شد . در این مراسم کوهنوردانی از استانهای کردستان ، آذربایجان غربی و تعدادی دیگر از شهرهای کشور وهمچنین جمع کثیری از مردم بوکان حضور داشتند . مراسم  ساعت نه چهل و پنج دقیقه آغاز شد . رقیه سعده ئی عضو تیم ملی بانوان به نمایندگی از هیات کوهنوردی بوکان به حاضران خیر مقدم گفت . در ادامه فرماندار و نماینده مردم بوکان در مجلس و رئیس شورای شهر بوکان سخنرانی کردند . که در گفته های خود به جایگاه مقبل در میان مردم و ویژگیهای شاخص این قهرمان ارزنده اشاره داشتند . در بخش میانی برنامه فیلمی دیدنی تهیه شده در خصوص مقبل پخش شد که مورد استقبال گرم حاضرین قرار گرفت . از برنامه های دیگر قرائت شعر به زبان کردی بود .

 

 

HTML clipboard

یکی از خانم ها که جهت خواندن مطلب در جایگاه حضور یافت به موضوعی اشاره کرد که مورد توجه قرار گرفت و آن بی توجهی برخی از جمله مسئولین در زمان حیات مقبل به موفقیت های بزرگ این قهرمان بود . وی همچنین به حضور گسترده تمامی مردم منطقه و مسئولین در مراسم خاکسپاری مقبل پرداخت و گفت با مرگ مقبل به همه یک شوک سنگینی وارد شد . وای کاش قدری از این توجه ها هم در زمان حیات قهرمانان باشد . 

 

جمیل هنرپژه برادر مقبل نیز سخن گفت ، وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده مردم و کوهنوردان ، از فدراسیون کوهنوردی گلایه مند  مبنی بر اینکه چه در زمان سالگرد مقبل و چه در زمان قدردانی فدراسیون از اعضاء تیم ملی ، این قهرمان پرافتخار را از یاد برده است و خواستار اصلاح این نوع نگاه شد .

 

مراسم در سالن ساعت ۱۲ خاتمه یافت و در این زمان جمع کثیری از کوهنوردان بهمراه مردم خونگرم بوکان به سمت برده زرده ـ کوهی مشرف به شهر بوکان  ـ  : که آرامگاه زنده یاد مقبل هنرپژوه می باشد رهسپار شدند . و با قرائت فاتحه و دیدار از آرامگاه زنده یاد مقبل هنرپژوه  یاد او را گرامی داشتند .

 

مراسم از نظر نظم و تلاش برگزار کنندگان بسیار خوب بود و حضور گسترده  مردم و علاقه مندان به مقبل شکوه و طراوت زیادی ایجاد کرده بود .


 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *