صعود به قله کانی صیفی بام استان ایلام

مورخه ۲۵ خرداد ماه ۷ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول به قله کان صیفی در استان ایلام صعود نمودند.
اعضای شرکت کننده در برنامه آقایان: طیب صالحی(مسئول فنی ) شهرام نعمتی(سرپرست )محمد میرانی،محمدرضا جلال،پیام امانی، علیرضا میمنت آباد، سینا خالدیان


گزارش برنامه..
تیم ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۴ خرداد قروه را با دو سواری به سمت شهرستان ملک شاهی ترک کردند.
پس از عبور از شهر های دزج ، سنقر، بیستون، کرمانشاه، شاه آباد، حمیل ایلام ساعت ۱۳ به شهر ملک شاهی رسیدند.
مقصد نهایی روستای چشمه پهن بود که در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر ملک شاهی و در محور فرعی آبدانان قرار دارد و اولین روستای واقع در مسیر است.
با عنایت به اینکه مطابق برنامه مقرر بود که ساعت ۲ بامداد روز بعد صعود انجام شود و ماه نیز قرص کامل نبود لذا در بعد از ظهر روز پنجشنبه شناسایی مسیر صعود توسط سه نفر از همنوردان صورت گرفت.
برای اطلاع خوانندگان گزارش لازم به توضیح است که قبل از روستای چشمه پهن و به فاصله حدود ۲ کیلومتر از آن در سمت راست یک مرغداری قرار دارد و آبراهه فصلی مقابل مرغداری ابتدای مسیر صعود است و پس از حدود ۵ دقیقه با گردش به چپ و عبور از کنار لوله آب مرغداری مسیر پاکوب نمایان می‌شود و تا قله ادامه دارد.
تیم پس از شناسایی مسیر صعود به شهر ملکشاهی برگشت و شب را در نمازخانه مدیریت جهاد کشاورزی اتراق نمود.


پس از صرف شام زود هنگام ساعت ۲۱ استراحت کردند و ساعت ۲ بامداد روز جمعه مورخ ۲۵خرداد بیدار باش اعلام شد و پس از تجهیز کوله های سبک در محل مرغداری فوق الذکر دو نفر از همنوردان اهل دره شهر بنام رشیدشیر محمدی و حسن زینی وند به تیم ملحق شدند و خودروها در همین نقطه پارک شدند.
ساعت ۲:۴۵ بامداد صعود با سرقدمی رشید خان آغاز شد . هوا تاریک بود ولی درایت و اطلاع دقیق سرقدم از مسیر صعود به افراد تیم اطمینان داد که اشتباهی صورت نمی گیرد. ابتدای مسیر مملو از درختان بلوط بود و حرکت از لابلای آنها صورت گرفت.


در کنار مسیر پاکوب و در فواصل مناسب سنگ چینی های دست ساز راهنمای میسر است. تیم ساعت ۶:۴۵ به قله رسید.
در انتهای مسیر و پس از خاتمه جنگل بلوط گیاهانی نظیر چویر،مفرح،آویشن،گون به وفور مشاهده گردید.
بدلیل آفتاب تیز دراین فصل بلافاصله فرود در دستور کار قرار گرفت.


صبحانه در برگشت در میان راه صرف شد و نهایتا تیم ساعت ۱۰:۳۰ به محل پارک خودروها رسید و برنامه خاتمه یافت.
نهار میهمان دوستان عزیز دره شهری بودیم و دوستان با زحمت فراوان تدارک تهیه نهار در ابتدای مسیر صعود و در سایه یک درخت بلوط کهنسال فراهم نمودند.


لازم به ذکر است که در مسیر صعود آب وجود ندارد و باید قبل از صعود حتما تهیه شود و در این فصل از سال هر نفر حداقل دو بطری ۱/۵ لیتری لازم دارد و پیشنهاد میگردد که صعود نیز شب هنگام و در خنکی صورت گیرد چرا که از ساعت ۸ صبح به بعد گرمای هوا آزار دهنده است.
قله کانی صیفی دارای طول جغرافیایی ۳۶۹۶۳۱۰ و عرض جغرافیائی ۶۶۵۶۴۷ بوده و ارتفاع قله ۳۰۵۰ متر است بلندترین قله رشته کوه کبیر کوه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *