صعود به قله پریشان

روز جمعه مورخ ۱۷فروردین ماه ۵ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول به قله پریشان صعود نمودند.
اعضای شرکت کننده در برنامه: مهدی مهدی عراقی(سرپرست ) رحمان مرادیان(مسئول فنی ) محمد میرانی ، محمدرضاجلالی و علیرضا میمنت آبادی

گزارش برنامه…
روز جمعه با یک دستگاه خودرو ساعت ۵:۴۵ از شهر حرکت کردیم.
ساعت ۶:۳۰ خودرو را در روستای نعمت آباد پارک کردیم.
و بسمت پناهگاه رفتیم.
هوا بسیار مطلوب و ملایم بود .
صعود به پریشان از طریق روستای نعمت آباد از دو مسیر بنام مسیر نرمال و مسیر آلپی صورت می گیرد اما در این صعود هیچکدام از دو مسیر فوق انتخاب نشد، بلکه صعود از طریق دره سمت غرب سوزنی های سه زرده انجام شد.
سوزنی های سه زرده دقیقا در انتهای یال مشرف به پناهگاه قرار دارند. از طریق دره فوق الذکر تعدادی از سوزنی ها را دور زده و سپس از طریق یک دهلیز باریک و مملو از برف و یخ به بالای یال سه زرده رسیدیم.

در یک نقطه بدلیل سختی صعود مجبور به استفاده از طناب شدیم.
بالای یال سه زرده پس از مقداری تراورس وارد مسیر نرمال شده و پس از عبور از آبشار یخی و محلی که طناب نصب شده است با تمایل به چپ وارد دهلیز مرکزی پریشان شده و نهایتا پس از ۴ ساعت و ۱۵ دقیقه مبارزه و جدال نفس گیر با برف و یخ ساعت ۱۰:۴۵ به قله ۳۱۵۰ متری پریشان رسیدیم. پس از استراحت کوتاهی ساعت ۱۱ بازگشت از طریق همان دهلیز مرکزی انجام گرفت.

در کل مسیر بدلیل شیب زیاد و انباشت برف متراکم در دهلیز فرود بصورت پله کانی و دنده عقب صورت گرفت.
در چند نقطه بدلیل ضخامت کم یخ و فرو نرفتن شاخکهای جلویی کرامپونها در یخ حوصله و دقت بسیار زیادی چاشنی فرود گردید.

نهایتا تیم پس از ۳ ساعت پیمایش فرود ساعت ۱۴ به روستای نعمت آباد رسیده و ساعت ۱۴:۳۰ برنامه در شهر قروه خاتمه یافت.
ضمن تشکر از زحمات جناب رحمان مرادیانی، پیشنهاد می گردد در صعود به قله پریشان در این فصل حتما کلنگ و کرامپون مخصوص پیمایش یخچال همراه داشته باشید.