صعود به ارتفاعات پریشان

مورخه ۱۱ اسفند ماه ۴ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم به ارتفاعات پریشان صعود نمودند.

اعضای شرکت کننده ؛ آقایان:
شهرام نعمتی (سرپرست)
مهدی عراقی (مسئول فنی)
پیام امانی
حسین عربیان

گزارش برنامه…
راس ساعت ۶ صبح با وسیله شخصی به طرف اتوبان قروه همدان به راه افتادیم.
حدود ۷کیلومتر به پادگان قدس رسیدیم.
روبروی کارخانه های  سنگبری تابلوی گردشگردی روستای میهم علیا مسیر رو مشخص کرده بود به سمت راست جاده اولین دوراهی پیچیدیم.
بعد از عبور ۴کیلومتری وگذشتن از کنار روستای پلوسرکان و ظله جوب به روستای میهم رسیدیم.
یک راه به داخل روستا ودیگری مسیر بعدی به طرف میهم سفلی بود.
بعد از گذر از روستا حدود ۳کیلومتر بعد به روستای میهم رسیدیم.
تا اینجای برنامه مسیر کاملا آسفالت می باشد.
بعد از ورود به داخل روستا اولین کوچه فرعی سمت چپ به طرف خروجی روستا به راه خودم ادامه دادیم.
ازاینجا به بعد مسیر کاملا خاکی می باشد.
خروجی روستا ساختمان بومگردی احداث شده مکانی مناسب  جهت استراحت همراه با صبحانه می باشد.
باعبور ازاین مکان به طرف روستای ولی اباد رفتیم.
مسیر کاملا یخ زده وبرف قابل ملاحظه داشت.
حدود ۲۰ دقیقه بعد به روستا ولی آباد رسیده سپس به سمت روستای نعمت آباد رفتیم.
قبل از پایگاه شکاربانی شهید محموداحمدی نژاد با توجه به مسیر یخ زده مجبور به پارک ماشین درکنار جاده شدیم.
با برداشتن وسایل مورد نیاز و بستن گتر به طرف پناهگاه ازمسیر مشخص رفتیم.
هوا سرد ولی دلچسب بود.
تا به اینجای کار از قروه به روستای نعمت اباد ۵۵دقیقه دراین فصل طول می کشد.
از آخر روستا شروع به برف کوبی سنگین کردیم.
مقدار بارشهای طول هفته نوید بهاری زیبا را درمنطقه می دهد.
با عبور از کنار آخرین باغ به توصیه سرپرست برنامه آقای نعمتی ازمسیر زمستانه به طرف پناهگاه راه افتادیم.
حدود ۴۵ دقیقه بعد به پناهگاه رسیدیم.

با خوردن کمی صبحانه وچای وتعویض لباسها به سرقدمی آقای نعمتی از یال زمستانه به طرف قله حرکت کردیم.
درطول مسیر چندین بهمن بزرگ اتفاق افتاده بود.
باتوجه به برف زیاد در مسیر صعود که‌گاها به یک متر هم می رسید، سرقدم ها زود به زود جابه جامی شدند تا سرعت حرکت به‌طرف قله بیشتر شود.
به دوراهی آلپی ومسیر نرمال رسیدیم.
چند دقیقه ای استراحت کردیم.
با پرسیدن چندین سوال از آقای نعمتی از تجربیاتشان بیشتر استفاده کردیم.
مسیر مستعد بهمن بود برف پودری خطرات مسیر آخر را بیشتر کرده بود.
با سر قدمی آقا شهرام به طرف ابشار تراورس کردیم.
یک جایی در مسیر نشست برف را هم احساس کردیم.
باعبور از مطمئن ترین مسیر به طرف ابشار بافاصله از یکدیگر به‌راه خود ادامه دادیم.

درنزدیکی آبشار بنا به تصمیم سرپرست با توجه به انباشت برف بالای آبشار واحتمال بهمن اقای نعمتی پایان برنامه رو اعلام کردند و از همان جا به طرف پناهگاه برگشتیم.

در مسیر برگشت به اقای پدرام نعمتی رسیدیم وایشون هم باتوجه به شرایط مسیر از ادامه صعود منصرف شدند وبا گروه به طرف پناهگاه برگشتند.
راس ساعت۱۱.۳۰به پناهگاه‌رسیده وباگرفتن چند عکس به طرف روستا به‌راه افتادیم.
حدود ساعت ۱۲:۳۰ به روستا رسیده و راهی قروه‌ شدیم. ساعت ۱۳ تمامی اعضا صحیح و سالم به قروه رسیدند.