صعود به قله شیشه ریه

مورخ ۲۹ دی ماه ۱۳ تن از اعضای باشگاه قاجر به همراه ۶ تن از اعضای باشگاه ئاسو دهگلان طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم موفق به صعود قله شیشه ریه شدند.

اعضای شرکت کننده:
آقایان:پدرام نعمتی، محمد میرانی ، مهدی معظمی ، علی مفاخری ، مهدی مهدی عراقی ، شهرام نعمتی ، پیام امانی ، رحمان مرادیانی ، کورش دره وزمی ، نبی شفیعی
محمد رضا جلالی (سرپرست)
علیرضا میمنت (مسئول فنی)
حسین عربیان (امدادگر)

اعضای باشگاه ئاسو

آقایان: یاسر امیری ، محمد مبارکی ، رحمت محمدی ، مهران مهدیزاده
بانوان: فهیمه سیف‌پناهی ، فریبا محمدی

گزارش برنامه…
روز جمعه ساعت ۵:۳۰ از چهارراه مدرس به سمت دهگلان رفتیم و با اعضای باشگاه ئاسو به سمت سنندج و روستای کرگ آباد که قبل از کاشی کسری قرار دارد، حرکت کردیم.
پس از رسیدن به کاشی کسری دور برگردان به سمت دهگلان را دور زدیم و سمت راست در مسیر روستاهای کانی پهن و کرگ آباد که در قسمت شرق دامنه قله شیشه ریه قرار دارد، حرکت کردیم.
پس از رسیدن به روستای کرگ آباد خودرو ها را در انتهای روستا پارک کرده و ساعت ۶:۵۰ به سمت قله راهی شدیم.
پس از چند استراحت کوتاه در مسیر ساعت ۹ به قله رسیدیم.
از فراز قله در یک هوا مطبوع و دل انگیز کوههای یوسف سیاه و کوچک چرمگ ، شیدا ، پنجه علی ، بدر و پریشان ، سرده خانی ، چیای قراول ، سلطان سراج الدین ، اوالان ، شاه نشین ، آبیدر و نمای کامل شهر سنندج و کوه خلیچیان را مشاهده نمودیم.

در بالای کوه شکافی بسیار باز و وسیع همانند دشت وجود دارد که به گفته افراد محلی جایی است که بانویی (خاتون) در آنجا سکنی گزیده است.
این محل مکانی امن برای پناه بردن از گزند جانوران در شرایط هوایی نامناسب محسوب می شود.
در قله ی آن چاهی که در زمان قدیم آتش فشان بوده است و بعداز خاموش شدن ، مواد مذابی که از آن خارج شده چون شباهت به شیشه داشته و راهی که از آن جا می گذرد به شیشه ریه اشتهار پیدا کرده است.

پس از گرفتن چند عکس یادگاری مقداری پایین تر آمدیم و در جای مسطح صبحانه خورده و به سمت روستا حرکت کردیم.

ساعت ۱۱ به کنار خودروها رسیده و با همنوردان باشگاه ئاسو خداحافظی کرده و به سمت قروه راهی شدیم.