پیمایش قلل یوسف سیاه تا پریشان

مورخ ۱۷ آذرماه ۶ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه ۶ ماهه دوم در پیمایش قلل یوسف سیاه تا پریشان شرکت نمودند.

آقایان:محمد رضا جلالی ، علیرضا میمنت آبادی ، کورش دره وزمی ، مهدی معظمی ، محمد میرانی (مسئول فنی) مهدی مهدی عراقی (سرپرست)

روز جمعه ساعت ۵:۳۰ با دوماشین شخصی به طرف روستای تکیه علیا حرکت کردیم. بعد از رسیدن به شهر دزج و عبور از سه راهی شهاب الدین به سمت روستای گلالی رفتیم.
پس از روستای شیروانه، در اولین مسیر فرعی سمت راست به طرف روستای تکیه سفلی به راه خود ادامه داده وبه روستا تکیه علیا رسیدیم و با عبور از داخل روستا ازمسیر خاکی باغها به طرف آخرین باغها رفتیم وماشین ها رو در همان مکان پارک کردیم.

ساعت ۶:۳۰ با سرقدمی آقای میرانی به طرف قله به راه افتادیم.
با عبور از مسیر سنگی و شن اسکی ها ساعت ۷:۳۰ به زیر قله رسیدیم.
با جا گذاشتن کوله ها در زیر قله به طرف قله حرکت کردیم وساعت ۷:۵۰ به بالای قله رسیده با گرفتن عکس به پایین قله ومحل کوله هارفتیم وبا خوردن کمی چایی واستراحتی چند دقیقه ای به طرف قله خرسه ریه‌ به‌راه  افتادیم.

مسیر کاملا فنی و سخت بود تلاش گروه عبور از هرمی ها سوزنی ها بود با توجه به آب شدن برفها در طول مسیر بیشتر مواقع مجبور به عبور از پایین هرمی هاسوزنی ها شدیم.
راس ساعت ۹:۴۵ به قله خرسی ریه رسیده وبا گرفتن عکس‌به ادامه مسیر پرداختیم.
در پایین قله وباهماهنگی سرپرست فنی ۱۵دقیقه ای رو صرف صبحانه و چایی کردیم.

باعبور از مسیر قله پریشان کوچک به طرف قله پریشان اصلی به راه افتادیم.
وقتی به ابتدای مسیر آلپی پریشان رسیدیم، حدودا ساعت ۱۱:۳۰ بود.

باعبور از مسیر دست به سنگ آلپی ساعت ۱۲:۱۰ به قله پریشان به ارتفاع ۳۱۷۰ رسیدیم که با گرفتن چندعکس  از مسیر طویله به‌طرف پایین قله و چشمه های منطقه پریشان وروستای تکیه  به راه افتادیم.
شیب مسیر  و ریزشی بودن آن شرایط فرود را سخت تر می کرد.
ساعت ۱۳:۳۰ به چشمه ودرخت زالزالک رسیدیم.
از جاده ماشین رو به طرف محل پارک ماشین ها به راه خود ادامه دادیم حدود ۳۰دقیقه بعد به ماشین هارسیده وبه طرف قروه حرکت کردیم.