صعود به قله پریشان

مورخه ۷ مهرماه ۱۱ تن از اعضای باشگاه به همراه ۴ نفر مهمان طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم موفق به صعود به قله پریشان از دومسیر شدند.

نفرات شرکت کننده آقایان: شهرام نعمتی، محمد میرانی ، محمد جلالی ، علیرضا میمنت آبادی ، جلال اکبری ، یزدان اکبری، علی مفاخری ، عبدالله سنگین ابادی
بانوان: منیژه مرادی

مهمانان: خانم فراست مرادی و آقایان: جواداکبری ، کیانوش الهیاری ، بهزاد حسن پور
سرپرست : مهدی مهدی عراقی
سرپرست فنی : مهدی معظمی

راس ساعت ۵:۳۰ با ۳خودرو شخصی به طرف اتوبان قروه همدان به راه افتادیم.
بعد از حدود ۷ کیلومتر به پادگان قدس رسیدیم.
روبروی کارخانه های سنگبری تابلوی گردشگردی روستای میهم علیا مسیر را مشخص کرده به سمت راست جاده اولین دوراهی پیچیدیم.
بعد از ۴کیلومتر وگذشتن از کنار روستای پلوسرکان و ظله جوب به روستای میهم رسیدیم.
یک راه به داخل روستا ودیگری مسیر بعدی ما به طرف میهم سفلی بود.
پس از گذر از روستا حدود ۳کیلومتر، به روستای میهم رسیدیم.
تا اینجا مسیر کاملا آسفالت می باشد.
بعد از ورود به داخل روستا اولین کوچه فرعی به طرف خروجی روستا، به راه خود ادامه دادیم.
ازاینجا به بعد مسیر کاملا خاکی است.
خروجی روستا ساختمان بومگردی احداث شده مکانی مناسب جهت استراحت همراه با صبحانه، نهار و شام می‌باشد.
به طرف روستای ولی آباد که حدود ۱۵دقیقه بعد روستای میهم است،رسیدیم.
پس از حدود ۱۰دقیقه به پایگاه شکاربانی شهید محموداحمدی نژاد در آخرین روستا( نعمت آباد) رسیدیم.
با عبور از کنار پایگاه به طرف جاده خاکی سمت چپ روستا به طرف پناهگاه باماشین براه افتادیم جاده مناسبی ندارد.
نرسیده به رودخانه که چشمه های آن از منطقه وزیرو بدر سرچشمه میگیرد، ماشینهاراپارک کردیم.

با برداشتن وسایل مورد نیاز به طرف پناهگاه ازمسیر مشخص رفتیم.
هوا کاملا سرد وپائیزی بود. از قروه تا کنار رودخانه حدود ۴۰ دقیقه است.
پس ازبرداشتن وسایل مورد نیاز به طرف پناهگاه راه افتادیم. ۴۰دقیقه بعد به پناهگاه رسیدیم گروه گلگشت باشگاه شب قبل جهت شب مانی در پناهگاه بودند.
حدود ۱۵ دقیقه ای خوش وبش وخوردن کمی تنقلات و آب وکمی استراحت وبرداشتن آب مورد نیاز از چشمه به طرف قله از مسیر مشخص پاکوپ به راه خود ادامه دادیم.
حدود۴۰دقیقه بعد به اول مسیر آلپی رسیدیم با مشورت سرپرست فنی وآقای نعمتی به دوگروه تقسیم شدیم،یک گروه ازمسیر نرمال به سرپرستی خودم گروه بعدی از مسیر فنی ودست به سنگ آلپی به سرپرست فنی آقای معظمی.
بعد از جدا شدن از گروه دوم به طرف قله‌براه افتادیم حدود ۱۵دقیقه بعد به آبشار یخی رسیدیم طنابهای ثابت گذاری شده که پارسال جهت صعود زمستانه و بهاره نصب شده بود حدود ۳مترش از بین رفته بود.
باعبور از آبشار از مسیر پاکوپ مشخص به راه خود ادامه دایم. راس ساعت ۸:۲۰ به قله فرعی پریشان رسیدیم همزمان گروه دوم درضلع جنوبی زیر قله درحال صعود بودند.

حدود ۵دقیقه بعد به گروه دوم رسیدیم وصعود رو به همدیگر تبریک گفتیم.
پس از خوردن کمی صبحانه وعکس یادگاری نیم ساعتی را بر فراز قله زیبای پریشان سپری کردیم.
راس ساعت ۹:۵۰ به طرف پناهگاه براه افتادیم‌.
ساعت ۱۱:۲۰ به پناهگاه رسیدیم.
حدود ۱۰دقیقه ای استراحت کردیم وبه طرف‌محل پارک ماشینها حرکت کردیم.
ساعت ۱۲:۳۶ تمامی نفرات صحیح وسالم به شهر رسیدند.