صعود به قله دروازه

مورخه ۱۰ شهریور ماه هفت تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول موفق به صعود  قله دروازه از روستای پیرسلیمان شدند.

در این برنامه دو مهمان حضور داشتند.
نفرات شرکت کننده: آقایان محمد میرانی ، علیرضا میمنت ، مهدی معظمی ، حسین عربیان ، محمد رضاجلالی
سرپرست مهدی مهدی عراقی
سرپرست فنی علی مفاخری
مهمان : آقایان محمد خسروی و مهدی ضیایی

قله‌ دروازه
وجه تسمیه :به معنی مسیر عبور قله بدر به قله قلوز که از دور شبیه به در خانه بزرگی می باشد.
موقعیت جغرافیایی: شمال غربی شهرستان قروه
پوشش گیاهی.گون.آویشن …
پوشش جانوری.کل بز.گرگ.شغال.گراز.روباه خرگوش.عقاب شاهین.مار….
نزدیکترین روستا جهت صعود روستای پیر سلیمان
راس ساعت  ۵:۱۵ صبح از چهار مدرس با ۳دستگاه خودروی شخصی به طرف روستای پیرسلیمان حرکت کردیم.
بعد از عبور از ناحیه منفصل شهری قلعه به سمت روستاویهج ونرسیده به روستا  دوراهی سمت راست به طرف روستای سرتیپ اباد حرکت کردیم.
پس از عبور از سرتیپ آباد قلل سامان، قاجر، بدر، وزیر، دروازه قلوز، دکل خط الراس زیبای نثار مایخوان خودنمایی می کرد.
به روستای امین حیاته بزرگ رسیدم تا به اینجا مسیر اسفالت است.
یک طرف روستای پیرسلیمان جاده روستا درحال تعمیر می باشد.
بعداز عبور از داخل روستا در نزدیک آخرین خانه روستایی ماشین هارو پارک کردیم.
با توضیحات ومشورت با سرپرست فنی بابت مسیر انتخابی توضیحات لازم را به دیگر همنوردان دادم.
ساعت ۵:۴۵ با تجهیزات مناسب به طرف خروجی روستا وبا عبور از ساختمان نیمه آماده شکاربانی به یکی از یالهای قله دروازه رسیدیم.
مسیر صعود به قله همین یال بود که تقریبا شناخت کاملی از این مسیر را داشتم.
به طرف قله باسرقدمی خودم باتوجه به مهمانی که همراه گروه بود به طور آهسته به حرکت ادامه دادیم.
بعد از نیم ساعت به قسمت بالای یال رسیدیم سمت راست  منطقه بدر سمت چپ منطقه قلوز دروازه زیبایی های مسیر را دو چندان می کرد.
حدود یک ساعت بعد از پیمایش مسیر کمی استراحت کردیم وبا خوردن کمی اب وتنقلات در یک هوای خنک پائیزی به ادامه مسیر پرداختیم.
باتوجه به شرایط امادگی اعضای گروه در طول مسیر بیشتر از قستمهای دست به سنگ به ادامه راه خود پرداختیم.
حدود ۳۰۰الی ۴۰۰متری قله با توجه که آخرین قسمت سنگی یال وکمی هم‌سخت بود با مشورت با سرپرست فنی یک کارگاه طبیعی جهت صعود ایمن مهمان گروه زدیم.
این قسمت هم با تمام سختی ها به اتمام رسید.

راس ساعت ۸:۳۰ به قله ۳۱۷۰متری دروازه رسیدیم.
با کمی استراحت وخوردن صبحانه  ودیدار با حاج موسی خسروی از کوهنوردان خوب منطقه چهاردولی دربالای قله وگرفتن چند قطعه عکس یادگاری ساعت ۹ به سمت پایین قله آمده وبه طرف روستای پیرسلیمان از دره سمت راست مشرف به یکه برج آمدیم.
ساعت ۱۰:۳۰ تمام اعضای گروه با سلامت کامل به روستا ومحل پارک ماشین هارسیدند.