صعود به قله دماوند

مورخه اول شهریور ماه ۸ تن از اعضای باشگاه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه اول به قله دماوند از جبهه جنوبی صعود نمودند.

اعضای شرکت کننده در برنامه آقایان: چنگیز اردلان ، محمد رضا جلالی ، حسین عربیان ، پیام امانی ، علی مفاخری، محمد میرانی(مسئول فنی) , شهرام نعمتی(سرپرست)
بانوان: فاطمه میرانی
در این برنامه۴ مهمان حضور داشتند.
آقایان: صباح دهقانی ، جمیل رستمی ، میلاد علم خواه
بانوان: رقیه باقرزاده

روز چهارشنبه تعداد ۹ نفر از کوهنوردان قروه و دو نفر از شهرستان مریوان راس ساعت ۴ با دو دستگاه خودرو سواری بطرف شهر پلور حرکت کردیم. پس از عبور از شهر همدان از مسیر اتوبان ساوه در ساعت ۷:۳۰ در محل مجتمع خدمات رفاهی باران صبحانه را صرف کردیم.
در ادامه مسیر به تهران رسیده و از مسیر بزرگ راه آزادگان به اتوبان رودهن رفته وساعت ۱۰ در محل امامزاده هاشم استراحت مختصری کردیم و به راه خود ادامه دادیم.
ساعت ۱۱:۱۵ به قرارگاه کوهنوردی پلور رسیدیم و همنورد شمالی نیز در این مکان به تیم پیوست پس از جمع کردن تجهیزات مورد نیاز صعود و پارک خودروها و صرف نهار راس ساعت ۱۳ با دو دستگاه خودرو پاترول بسمت مسجد (گوسفند سرا) حرکت کردیم پس از رسیدن به مسجد ساعت ۱۴ یازده نفری در یک ستون منظم بطرف بارگاه ادامه مسیر دادیم هر یک ساعت دقایقی استراحت میکردیم هوا بسیار عالی و ابری بود در یک هوای تقریبا خنک

ساعت ۱۸ به بارگاه سوم رسیدیم و در اولین سکوهای تعبیه شده برای چادر کمپ را برپا کردیم بچه ها مشغول دور زدن در محل بارگاه شدن بیش از چند صد چادر در محوطه برپا شده بود و محل پناهگاه ظرفیتش کامل شده بود چادرهای رنگانگ تمام محوطه بارگاه را پوشانده بود احتمالا بیش از چند هزار نفری در محل مستقر شده بودند هوا رو به تاریکی میرفت و ما هم مشغول گرم کردن غذا شدیم پس از صرف شام وسایل مورد نیاز صعود فردا را در کوله های حمله آماده کردیم.

ساعت ۲۲ به کیسه خوابها رفته و مشغول استراحت شدیم . مورخه ۱۴۰۲.۶.۲ ساعت ۳:۳۰ از خواب بیدار شدیم و ۱۰ نفر همنوردان در ساعت ۴ در یک هوای عالی بسمت قله حرکت نمودیم ، هر یک ساعت دقایقی استراحت می کردیم.

هرچه ارتفاع بیشتر می شد هوا سردتر و حرکت کند تر می شد با وجود حرکت آهسته تا نزدیکی آبشار یخی از چند تیم صعود کننده عبور کردیم.
در ارتفاع ۵۰۰۰ متری ارتفاع زدگی حال یکی از همنوردان را خراب کرده و مجبور شدیم که ایشان را توسط یکی دیگر از همنودان آماده تر به محل کمپ بفرستیم و
ایشان قرار شد دوباره بطرف قله برگردد.
نزدیکی تپه گوگردی حرکت کندتر و ساعات استراحت کوتاه تر شد تا کلیه تیم با هم بتوانند قله را صعود کنند در اواسط تپه گوگرد و قله بودیم که همنورد عزیزمان که پائین رفته بود به تیم رسیده و همگی با هم در یک ستون در ساعت ۱۰ به بام کشور عزیزمان قله دماوند رسیدیم.
هر لحظه که می گذشت تراکم صعود کنندگان بیشتر می شد بیش از چند صد نفر در قله مشغول عکاسی بودند.
پس از گرفتن چند عکس ساعت ۱۰:۴۵ از مسیر شن اسکی بالای آبشار یخی بطرف بارگاه سوم براه افتادیم و ساعت حدود ۱۴ به محل کمپ رسیده و قرار شد پس از صرف نهار و استراحت ساعت ۱۶ بطرف مسجد حرکت کنیم.

در ساعت مقرر چادر ها را جمع کرده و بطرف پائین حرکت کردیم

(البته نا گفته نماند که یکی از همنوردان که در تهران کلاس پیشرفته پزشکی کوهستان را داشت بعد از اتمام کلاس بطرف پلور حرکت کرده و ساعت ۲ بامداد به بارگاه سوم رسیده بود و با توجه به اینکه محل کمپ را بعلت شلوغی و ازدحام، چادرها را پیدا نکرده بود در محل پناهگاه مشغول استراحت شده بود که در زمان پائین آمدن به استقبالمان آمده و با شوق بیشتر به کمپ رفتیم

ساعت حدود ۱۹ به محل مسجد رسیدیم بلافاصله دو دستگاه پاترول گرفته و بطرف قرارگاه پلور حرکت کردیم.

پس از رسیدن به قرارگاه لباسها را عوض کرده و بطرف شهر رودهن حرکت کردیم.
ساعت ۲۲ به شهر رودهن رسیده و در بوستان پرچم شام را صرف کرده و استراحت کردیم.
روز جمعه ساعت ۴:۳۰ از خواب بلند شده و راهی شدیم و ساعت ۱۱ به قروه رسیدیم.